Premie zorgsector

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Premie zorgsector

#1 , 02 aug 2020 15:58

De premie ivm corona-virus is voorzien voor verpleeg- en zorgverleners. Wat gebeurt er met het onderhoudspersoneel is de rustoorden ? die mensen moeten zich kapot werken voor een hongerloon, meestal nog zonder voordelen en met evenveel risico"s als het ander personeel
Ging dit niet ter discussie gebracht worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2020 16:52

Tot nu toe is er een overeenkomst op federaal niveau.
De rustoorden is een Vlaamse bevoegdheid. Daar moet nog een akkoord over afgesloten worden.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2020 17:10

Scorpioen en ik waren blijkbaar tegelijkertijd bezig om een reactie te typen. Inderdaad er is momenteel enkel een akkoord over een COVID 19 premie voor zorginstellingen die onder de Federale Bevoegdheid vallen. Zoals Scorpioen stelt maak de COVID-19 premie voor personeel van wzc en andere zorginstellingen deel uit van onderhandelingen met de sociale partners en zal deze verwerkt worden in een meer globaal akkoord. Ik maak mij sterk dat er een aanvullend voordeel zal voorzien worden voor iedereen die binnen de muren van een zorginstelling werkt. Voor meer info kan u altijd contact opnemen met het Kabinet van Minister Beke, info@kabinet.beke.be. Persoonlijk heb ik het gevoel dat dit bedrag zal verwerkt worden in een algemene maatregel. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden. Als algemene opmerking zou ik toch wel willen stellen dat er nog andere werknemers zijn die tijdens de COVID-19 periode met gevaar op besmetting ook hebben moeten werken. Ik denk dan vooral aan het personeel van de essentiële bedrijven zoals voedingszaken e.a.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”