Verjaring bouwovertreding

sylvain12
Topic Starter
Berichten: 38

Verjaring bouwovertreding

#1 , 30 jul 2020 19:41

Onze buren hebben net een garage gebouwd en nu heb ik eens nagemeten en volgens mij staan deze een stuk op onze grond. +- 5m2. Wij hadden nog maar net de woning gekocht en de plannen waren gekend en goedgekeurd door de vorige eigenaar. Men mocht wat opschuiven richting onze grens, maar nu blijkt dat ze te ver zijn gegaan. De grens met de omheining staat dan weer te ver naar hun kant toe. Ik zou dus voorlopig niets zeggen over deze situatie en dit dan gebruiken als pasmunt om de omheining te laten staan volgens de huidige situatie. Men had al aangegeven dit te willen veranderen in de toekomst en dit gaat over ongeveer dezelfde oppervlakte. +-7m2.

Nu vroeg ik me af of deze situatie kan verjaren en of de twee situaties, dus zowel de omheining als de garage evenwaardig zijn. Of betekent de verjaring van de garage niet automatisch de verjaring van de omheining. We zijn wat in snelheid gepakt omdat we hier nog maar net woonden en de situatie ons niet echt duidelijk was.

Voor mij is de huidige situatie ok. Maar ik zou niet willen dat men plots de garage mag laten staan wegens verjaring terwijl we alsnog de omheining moeten opschuiven naar onze kant.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding