Oude belastingaangifte veranderen?

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Oude belastingaangifte veranderen?

#1 , 13 jul 2020 12:05

Op myfin controleerde ik mij vereenvoudigde aangifte 2020 inkomsten 2019, deze zijn gemakkelijk te controleren maar kunnen ook eenvoudig veranderd worden door codes bij te voegen.
Ik zag echter ook dat de aangifte 2019 inkomsten 2018 er nog opstaat, die is echter al lang afgehandeld, maar kan nog wel verandert worden, kan dit? Mag dit? Wat als ik er nog iets bij invul van inkomsten of een aftrekpost word dat gewoon herberekend, dit valt toch een jaar buiten de aangifte datum? Bedankt voor een toelichting

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 jul 2020 14:46

Normaal kan je maar veranderingen aanbrengen in de aangifte tot uiterste datum van indiening.

Mogelijk kan je wel wat aanpassen, maar vervolgens niet (meer) doorsturen.

Aanpassingen van oudere aangiften gaat via bezwaarschrift.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2020 15:07

Ik heb zo juist op myminfin mijn persoonlijke vereenvoudigde aangifte 2019 inkomsten 2018 nagekeken
Bij indienen aangifte : afgevinkt
in behandeling : afgevinkt
betaling/terugbetaling : afgevinkt

Kunt geen wijzigingen meer aanbrengen als de aanslag gevestigd is.
aangiften 2020 inkomsten 2019 kan men op tax on web gegevens wijzigen, maar deze worden bij afsluiten terug origineel gezet.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 13 jul 2020 19:19

In tax on web moet je, indien je iets wijzigt of toevoegt , het bestand telkens 'bewaren'. Dat staat op de bovenste lijn.
Zo blijven de gegevens behouden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jul 2020 19:44

In tax on web moet je, indien je iets wijzigt of toevoegt , het bestand telkens 'bewaren'. Dat staat op de bovenste lijn.
Zo blijven de gegevens behouden.
Even een rechtzetting in mijn reactie : laatste zin moet zijn : aangifte 2019 inkomsten 2018 excuses

Afgesloten aangiften kan men niet wijzigen; lopende wel zoals u schrijft : BEWAREN.

Juist is juist.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”