deurwaarder

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

deurwaarder

#1 , 26 jun 2020 06:48

Mijn verloofde heeft een document gekregen ivm schuld electriciteit die door de deurwaarder geeist word.
Deze schuld is van voor dat wij wettelijk samenwonend waren.

Kan de deurwaarder dan ook mijn meubels opschrijven indien er beslag zou worden gelegd?
Aangezien mijn verloofde niets heeft en zij zou een afspraak maken voor CSR mag de deurwaarder dan ondertussen ook de meubels van mij opschrijven als mijn verloofde CSR opstart?


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2020 07:38

als men te samen woont op het zelfde adres mag hij mee nemen wat er wettelijk mag mee genomen worden
MAAR probeer met de deurwaarder een akkoord te sluiten, en eer je een CSR opstart denk twee maal na, als het anders kan doe het zeker niet, en 5 jaar kan zeer lang zijn, alles is te zien hoeveel schulden er zijn, maar als je het zelf kan regelen doe het zelf, want CSR is GEEN pretje !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2020 07:53

@denlowie
Dus ook als de meubels van zijn ouders zijn en dat staat in detail op papier?

Er is 20 000 schulden ook van nog iers anders.
Wij leven met 2volwassenen en kindje van een leefloon.(leefloon komt door arbeidsongeval dat niet werd herkent en nu medische problemen).
Wij hebben elke maand €300 over om met 3van te leven en de deurwaarder vraagt €350/maand wanneer ik vraag om af te korten per maand.

Daarom dacht ik mss dat CSR iets was maar weet juist niet verschil tussen CSR en schuldbemiddeling.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 jun 2020 09:16

Alles wat in huis staat kan worden aangeslagen als het aanslaggebaar is. Je mag honderden bladzijden papier volschrijven, DW zal daar geen rekening mee houden, tenzij het facturen zijn van die meubels.

ElMatzy
Berichten: 27
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 jul 2020 10:43

De deurwaarder zal alle meubels in acht nemen. CSR lijkt mij trouwens zeker aangewezen in dit geval, u zal beschermd zijn van deurwaarders.

CSR en schuldbemiddeling is (tenzij u budgetbeheer bedoelt) hetzelfde. CSR = collectieve schuldenregeling

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 03 jul 2020 12:56

de belangrijkste vraag lijkt mij ook te zijn, treed de deurwaarder op als incassobureau en probeert deze gewoon de elektriciteitsschuld in te vorderen of is er wel degelijk een vonnis van de rechtbank?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 jul 2020 16:24

In geval van elektriciteitsschuld zeker contact opnemen met het plaatselijk OCMW. Uw dossier kan dan besproken worden in de LAC, de lokale adviescommissie, waarin de ocmw's samen met de energieleveranciers zetelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”