Veranderen naar zelfstandig statuut

Jvh1978
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Veranderen naar zelfstandig statuut

#1 , 30 jun 2020 05:48

Hey,

Op het werk hebben ze me voorgesteld om een overstap te maken van bediende naar zelfstandige.

Nu is het zo dat ik reeds 15 jaar bediende ben en dus al wat zekerheid heb opgebouwd.

Het aanbod dat op tafel ligt is financieel wel wat interessanter.
Als het misloopt, dan ben ik wss mijn rechten kwijt. Dan bedoel ik dus mijn ontslag premie.

Zijn er nog andere dingen waar jullie aan denken die belangrijk zijn?

Thnx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
edc1
Berichten: 50

#2 , 30 jun 2020 08:49

Bezint eer je begint. Meestal verdien je nu een maandwedde x 13,6. + extralegale vergoedingen (hospitalisatie verzekering, groepspensioen, maaltijdcheques, enz... ) Wanneer je zelfstandig wordt, moet je dus hetzelfde verdienen in in 11 maanden inclusief alle voordelen. Want tijdens verlof -> geen inkomsten. Bij ziekte val je direct terug op een uitkering, waar je als werknemer gedurende een maand doorbetaald wordt. En zo zijn er nog wel een paar zaken op te noemen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2020 09:14



Op het werk hebben ze me voorgesteld om een overstap te maken van bediende naar zelfstandige.

word je geen schijnzelfstandige?
bekijk de mogelijkheid, behoud van rechten via verlof zonder wedde te nemen,
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 30 jun 2020 09:36

Inderdaad oppassen voor schijnzelfstandigheid, slechts 1 opdrachtgever waar u voorheen als bediende werkte is een gigantisch knipperlicht.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 30 jun 2020 13:36

wat voor soort werk??

Terug naar “Andere”