Belgie verlaten/EU recht

TimeToLeave
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Belgie verlaten/EU recht

#1 , 28 jun 2020 20:37

Enige tijd geleden werd ik aangevallen door NV Belgie.Met behulp van wetgeving waarvan het een publiek geheim is dat deze ongrondwetelijk is ... Verder is deze ook in strijd met de rechten v de mens als ook in strijd met de fundementeele pijlers van de EU.

Concreet
Gezien de ernst v de inbreuken tegen over mijn burger rechten/EU rechten als ook de arrogantie/agressie waarmee men te werk gaat .Heb ik besloten Belgie te verlaten op relatief korte termijn.Ik ga geen duizenden euro s betalen aan erf belasting aan een land die men burger rechten niet respecteerd.Ik beschouw uitspraak door de europeese instellingen als mijn laatste maatschapelijke bijdrage als Belg.En daarmee heb ik dan ook men burgerplicht voldaan

1) Kan ik als niet inwooner van EU nog steeds de belgishe staat dagvaarden via het europeese hof v justitie/Europeese hof voor de rechten v de mens?

2)Hogerberoep werd ondertussen afgerond.Nu Ik wil in cassatie gaan echter moet de zaak eerst voor het europeese hof v justitie/europeese hof voor de rechten v de mens komen.Anders heb ik geen schijn v kans gezien men richtlijnen zal volgen v een eerdere uitspraak v het grondwettelijkhof die in strijd is met eu wetgeving.
Bestaat de mogelijkheid om de procedure on hold te zetten(na hoger beroep voor cassatie) tot er uitspraak is door de europeese instellingen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 28 jun 2020 22:01

-Tegen welke specifieke EU wetgeving zondigt België? Ik vrees dat u een verkeerde voorstelling hebt van de bevoegdheden van het EU Hof van Justitie. Enkel de nationale rechter kan een procedure on hold zetten met een prejudiciële vraag aan het EU Hof van Justitie.

-Bij het Europees Hof van de Rechten van de Mens kan men geen verzoekschrift indienen vooraleer alle nationale rechtsmiddelen uitgeput zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

TimeToLeave
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2020 03:35

Ik spreek hier uiterraard over klein beschrijf.of de aanslag kleinbeschrijf(verlenging). Enige tijd geleden was het zelf op vtm(oude website) nieuws geweest dat deze ongrondwettelijk was.(publiek geheim)

Klein beschrijf stinkt in die mate dat ik tot morgen nodig heb om alles neer te schrijven ik heb het hieronder proberen
Indelen in categorien

Nationaal
1)
Niet te min heeft men mij toch aangeslagen met een aanslag die ongrondwettelijk was.aka in mijn ogen contractbreuk eenzijdig wijzigen v de contract voorwaarden

2) bewust verwarrend opgesteld contract...men had er kunnen bijschrijven in koeien v letters...opgelet ondertekend u dit contract dan geeft uw rechten als eu inwooner voor 3 j op.had nog in strijd geweest met de eu wetgeving maar dan wist je het op voorhand....zeker gezien iemand in de eerste plaats inwooner is van europa en in de 2 de plaats inwooner is van Belgie

3) Kleinbeschrijf onder dwang..
Iemand die een woning verkoopt onder klein beschrijf weet dat de koper kan genieten v kleinbeschrijf en verrekend dit gedeeltelijk of altans dat was 1 van de redenen die men aangaf voor de wijzeging er van.Echter iemand die destijds onder klein beschrijf aankocht en nu gesanctioneerd word betaald en de boete en tergelijkertijd kan hij/zij de meer prijs niet door rekennen gezien tarief kleinbeschrijf niet langer bestaat .iemand die er geen gebruik van maakt betaald ook dubbel 1 de premium omdat het een woning is die onder kleinbeschrijf valt + 2 de volle pot aan registratie rechten.

Klein beschrijf vraagt 3 zaken.
1 ingeschreven staan
2 effectivelijk ononderbroken wonen voor 3 j

Eu vrij verkeer v diensten en goederen/mensenrechten
1)Als je wil voldoen aan bovenstaande voorwaarden kan je niet op reis voor 3 j of je breekt contract.

Eu/mensenrechten/nationaal
2)door kleinbeschrijf te linken aan een contract die de vrijheid beperkt...impliceer je dat de vrijheid van een persoon kan verhandelt worden.

Mensen rechten
3)door iemand te verplichten effectief te wonen en ingeschreven te staan voor 3j ononderbroken.Pas je strafrechtelijke procedure toe op een onschuldige burger...je legt de burger 3 jaar electronishe enkelband op...

Ik ben geen eigendom van de staat en mijn vrijheid kan geen deel uitmaken v een contract.er zal mij geen gevangenisstraf opgelegd worden omwille v het feit dat ik een woning aankocht.

Mijn vrijheid is altijd men dierbaarste bezit geweest...ik kan niet aanvaarden dat men vrijheid verhandelt word.En een straf aanvaarden op een aanslag die ongrondwettelijk is?Nu ja goed met te verhuizen kan ik een nieuw leven opstarten 1 die wel strookt met men waarden/idialen....alleen jammer dat men verhuis opnieuw de zwaksten treft

Reclame

TimeToLeave
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jun 2020 03:47


LeenW
Berichten: 12813

#5 , 29 jun 2020 11:09

Dat lijkt mij toch geen realistische visie, hebt u al met een advocaat besproken of u enige kans op succes hebt?

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 29 jun 2020 11:34

Het is perfect legaal om aan een gunst of subsidie voorwaarden te verbinden.
Er zou sprake van discriminatie kunnen zijn indien onderscheid wordt gemaakt tussen personen die zich in exact dezelfde rechtssituatie bevinden.
Dat blijkt ook uit constante rechtspraak van het EU Hof.

Ik zie geen enkele beperking van uw bewegingsvrijheid.
Bovendien voorziet de wet is uitzonderingen op de algemene regel voor sociale redenen (werk, familiale,...).
Uw eis is daarom zonder voorwerp en dus zinloos.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 29 jun 2020 16:12

Weer iemand die zijn gelijk niet heeft gehaald bij de overheid, en dan maar de grote middelen wel inzetten, en gelijktijdig heel België als een kl...land benoemd. Zielig :cry:

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 jun 2020 16:23

Weer iemand die zijn gelijk niet heeft gehaald bij de overheid, en dan maar de grote middelen wel inzetten, en gelijktijdig heel België als een kl...land benoemd. Zielig :cry:
Aanvulling; En er dan nog eens van overtuigd zijn dat het op een ander beter is. Ook op een ander heeft men zich te houden aan de regels. Misschien kan dat voor het ene geval beter uitkomen maar voor het ander geval slechter.

TimeToLeave
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 jun 2020 02:21

Aanvulling; En er dan nog eens van overtuigd zijn dat het op een ander beter is. Ook op een ander heeft men zich te houden aan de regels. Misschien kan dat voor het ene geval beter uitkomen maar voor het ander geval slechter.
In men nieuwe thuisland komt men op voor zijn rechten.Als men daar die maatregel zou invoeren word de president binnen de 3 weken v de macht verwijdert door het volk.komt er nog bij dat men geen centen kan drukken...heel het jaar door 20 graden.En ja er is wetgeving maar praktiche wetgeving en in een hoeveelheid die je nog kan van buiten leren.Dat moet je als jan met de pet niet proberen in Belgie....

Verder vind ik sommige reacties hier ..........
Het is triestig dat men nog geen 100j na de dood van meer dan 40 milioen doden (WO1/2).al opnieuw zen vrijheid als god gegeven beschouwt en weigert te verdedigen.....

LeenW
Berichten: 12813

#10 , 30 jun 2020 09:08

Zulke vergelijkingen worden hier niet echt geapprecieerd..

Veel succes in het buitenland, en laat u toch maar goed bijstaan door een advocaat voordat u in aan dure procedures begint.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”