Flexijob en werkloosheid door overmacht.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Flexijob en werkloosheid door overmacht.

#1 , 25 jun 2020 17:23

Als ik in de week bvb op woensdag een dag werkloos ben door overmacht en ik doe op zaterdag een flexijob, behoud ik dan mijn recht op uitkering op woensdag?
Ik lees:
1.12.5.3 Bij een nieuwe werkgever (vb. flexijob, interim,...)? - U mag een nieuwe occasionele tewerkstelling aanvatten bij een werkgever, andere dan deze waarbij u tijdelijk werkloos bent gesteld. U hebt echter geen recht op uitkeringen tijdelijke werkloosheid voor de dagen dat u bij deze nieuwe werkgever werkt.
Let op! U moet deze tewerkstelling zo snel mogelijk en liefst bij aanvang meedelen aan uw uitbetalingsinstelling (ACLVB/ACV/ABVV/HVW), zodat er niet ten onrechte uitkeringen worden betaald. Indien u dit niet doet en de betaling is gebeurd, zal een terugvordering gebeuren van de teveel uitbetaalde uitkeringen. - Indien uw nieuwe tewerkstelling niet occasioneel is, zie 1.12.5.2 Bij mijn andere werkgever door wie ik niet tijdelijk werkloos ben gesteld?

Mag ik uit bivenstaande afleiden dat ik enkel mijn uitkering verlies mocht ik een flexijob doen op de dag dat ik bij mijn andere werkgever werkloos ben?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding