Opzegbrief fout me datum ingezet.

Erkany
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegbrief fout me datum ingezet.

#1 , 25 jun 2020 13:59

Beste

Ik heb zelf mijn opzeg gegeven bij mij huidige werknemer.ik heb mij vergist en de einddatum van de opzeg geschreven ipv de begindatum. Nu heb ik voor 17/07 een contract ondertekend bij mijn nieuwe werkgever maar mijn opzegperiode hier start pas op 17/07 staat e rop mijn opzegbrief dit is van beide kanten al ondertekend. Mijn huidigz werknemer gaat op collectief verlof vanaf 17/07 pijn opzegperiode bedraagd maar 4 weken. Dus ookal start de opzegperiode op 17/07 ik moet niet meer werken kan ik de werkgever vragen of hij die datum op de opzegbrief wilt veranderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2020 17:03

kan ik de werkgever vragen of hij die datum op de opzegbrief wilt veranderen?
wet 3/7/1978
Art. 37/1. De bij artikel 37 bepaalde opzeggingstermijn gaat in de maandag volgend op de week waarin de opzeggingstermijn ter kennis werd gegeven.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”