Km terug gedraaid bij aankoop wagen

Touzani
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Km terug gedraaid bij aankoop wagen

#1 , 01 jun 2020 01:29

Hallo,
Ik hep een auto gekocht en zonder te beseffen dat km terug gedraaid is. Nou hep ik geen carpas gekregen. Hoe weet ik dat het terug gedraaid is? Bij aankoop wagen 67000 km, op papier van keuring stond ook letterlijk deze km erop. Ik laat 2 maanden later onderhoud uit voeren bij erkende garage en deze liet mij zien dat deze terug gedraaid is, officiële km 160000,
Ik neem contact met verkoper deze zegt dat hij duidelijk auto verkocht heeft aan 67000 km,
Wat moet ik doen?
Kan ik deze km terug zetten naar originele? Want mijn fout is ik hep carpas vergeten te vragen, wie heeft raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Touzani
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2020 02:52

Correctie, verkoper zegt da hij duidelijk auto heeft verkocht aan 167000 km,

loeki
Berichten: 267

#3 , 01 jun 2020 06:43

Zonder carpass geen geldige verkoop

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 01 jun 2020 09:48

Of was het een buitenlands voertuig??

Touzani
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jun 2020 12:02

Zonder carpass geen geldige verkoop
We zijn al 2 maanden verder.

Touzani
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jun 2020 12:02

Of was het een buitenlands voertuig??
Dit is een Belgische voertuig

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 01 jun 2020 12:43

Vraag aan de dealer een geschreven bewijs, en laat via de rechtbank de verkoop annuleren (en natuurlijk geld terug + schadevergoeding voor de last)

Touzani
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jun 2020 12:31

Vraag aan de dealer een geschreven bewijs, en laat via de rechtbank de verkoop annuleren (en natuurlijk geld terug + schadevergoeding voor de last)
Dit is gekocht van particulier.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 jun 2020 12:59

Particulier en dan beginnen de problemen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 03 jun 2020 16:48

Particulier moet toch ook laten keuren voor verkoop, en dan ontvangt hij automatisch een car pass. Mogelijks heeft hij hem achtergehouden.

carbuilt
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#11 , 27 jun 2020 17:11

Er geldt géén verplichting tot afleveren car-pass en keuring verkoop door particulieren bij verkoop 2e hands voertuigen.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#12 , 27 jun 2020 17:58

Er geldt géén verplichting tot afleveren car-pass en keuring verkoop door particulieren bij verkoop 2e hands voertuigen.
Een tijd geleden hebben wij ook een voertuig particulier verkocht. Wij ( de verkoper dus ) zijn met het voertuig naar de technische keuring moeten gaan en hebben daar ook een car-pass gekregen. Zie bijgevoegde links.

https://www.touring.be/nl/artikels/prak ... casiewagen
https://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Vo ... ands_kopen

carbuilt
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#13 , 27 jun 2020 18:12

Er geldt géén verplichting tot afleveren car-pass en keuring verkoop door particulieren bij verkoop 2e hands voertuigen.
Een tijd geleden hebben wij ook een voertuig particulier verkocht. Wij ( de verkoper dus ) zijn met het voertuig naar de technische keuring moeten gaan en hebben daar ook een car-pass gekregen. Zie bijgevoegde links.

https://www.touring.be/nl/artikels/prak ... casiewagen
https://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Vo ... ands_kopen
ik bedoel dat de plicht bij een particuliere verkoper niet 'absoluut' is,
de particuliere verkoper mag afwijken van de plicht keuring-verkoop zoals ook de site van touring duidelijk vermeld !
als de particuliere verkoper dus afwijkt, kan hij dus nooit een recente car-pass verkrijgen en voorleggen aan de koper.

anderzijds moet een koper feitelijk ook geen voertuig zonder car-pass willen kopen, dat is om problemen vragen.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#14 , 28 jun 2020 12:41

Wat ik wel niet goed begrijp is dat TS in #2 vermeld dat de verkoper zegt de wagen verkocht te hebben aan 167.000 km terwijl TS in #1 toch duidelijk zegt dat er op het keuringsbewijs 67.000 km staat.

Terug naar “Andere”