Geld van ex

Jimmy p
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geld van ex

#1 , 24 mei 2020 02:23

Ik heb 10jaar geleden geld mijn ex geleend en een abonnement van gsm op mijn naam moeten betalen maar ze heeft er nooit iets van terug gegoven ik heb er niks van op papier maar nu heeft zei wel via messenger toegegeven da ze mij da geld verschuldigd is en gezegt da ze het zou terug betalen kan ik daar iets me doen zo ja bij wie moet ik dan zijn

Mvg jimmy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto
Berichten: 324

#2 , 24 mei 2020 09:36

Wat wil jij eraan doen? Het is aan haar om je dat geld terug te betalen.

Jimmy p
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2020 11:51

Beste

Da ist hem juist zei doet da niet daarom da ik vraag kan ik iets van stappen ondernemen tegen haar

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 24 mei 2020 12:24

Waren jullie getrouwd of samenwonend (feitelijk of wettelijk) ?

Als koppel is het niet ongebruikelijk dat de een aan de ander cadeautjes geeft zoals een gsm abonnement.

Als er geen bewijsbare overeenkomst tot terugbetaling is dan wordt het niets.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 24 mei 2020 12:27

gebruik toch punten en komma's!!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 mei 2020 12:33

Ik heb 10jaar geleden geld mijn ex geleend
bw van 21 maart 1804
Art. 2262bis. § 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 06 jun 2020 14:39

Om het duidelijk te maken voor TS en wanneer was 10 jaar geleden en was nu per messenger ..kan mogelijk een 'begin' van bewijs zijn. Totaliteit van bedrag???
BW wil zeggen burgerlijk wetboek :
Art. 2262bis. <Ingevoegd bij W 1998-06-10/39, art. 5; Inwerkingtreding : 27-07-1998> § 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar.
In afwijking van het eerste lid verjaren alle rechtsvorderingen tot vergoeding van schade op grond van buitencontractuele aansprakelijkheid door verloop van vijf jaar vanaf de dag volgend op die waarop de benadeelde kennis heeft gekregen van de schade of van de verzwaring ervan en van de identiteit van de daarvoor aansprakelijke persoon.
De in het tweede lid vermelde vorderingen verjaren in ieder geval door verloop van twintig jaar vanaf de dag volgend op die waarop het feit waardoor de schade is veroorzaakt, zich heeft voorgedaan.

En niet vergeten hij die beweert moet dat ook bewijzen 1315 BW moet hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, het bestaan daarvan bewijzen ('actori incumbit probatio')

Terug naar “Andere”