Huur na overlijden

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

Huur na overlijden

#1 , 21 mei 2020 20:28

Hallo

Mijn vader is eerder dit jaar overleden. Hij was hertrouwd. Hij had een huis in huur met het huurcontract enkel op zijn naam. Zijn echtgenote ging weer naar haar thuisland en stelde een vertegenwoordiger aan. Deze vertegenwoordiging werd nu door haar ingetrokken. Ik vermoed dus dat zij weer naar België komt. De huur us door haar verhuis, onwilligheid van de tegenpartij, covid-19, werken ect nog niet opgezegd. Nu is mijn vraag, wanneer ze weer naar België komt, kan zij dan toch aanspraak maken op de huurwoning? En heb ik dan verder nog verantwoordelijkheden betreffende de huur(woning)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 mei 2020 00:54

Eerst en vooral: mijn medeleven voor u.

Wat heeft u tot op heden gedaan met het huurcontract?
Aangezien uw vader gehuwd was, heeft u er in feite niets mee te maken en is de echtgenote de enige partij van tel.
Zij moet de huur betalen, heeft toegang, noem maar op. Omtrent het pand heeft u niets te zeggen dus.
Bij wanbetaling kan de verhuurder ook niet bij u aankloppen.
Dit zou mogelijk anders geweest zijn, moest uw vader niet hertrouwd geweest zijn

-- Dit is een kopie van bericht viewtopic.php?f=51&p=627753#p627753 --

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2020 07:10

Het huurcontract is nog steeds lopende. Wij hebben wel, zoals in het huurcontract gevraagd het huis leeggemaakt en weer in de oorspronkelijke staat gebracht.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 22 mei 2020 13:41

En had u toelating om binnen te gaan in het pand?
Heeft u ondertussen uit uw eigen zakken de huur betaald?

Queenofwands78
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mei 2020 19:48

De sleutels zijn aan mij overhandigd door haar vertegenwoordiger. Huur is er nog niet betaald

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 22 mei 2020 22:22

Voor ieder zijn gemakzucht: kunnen we verder gaan in het andere topic?
viewtopic.php?f=51&p=627753#p627729

Of kan er een moderator beide topics mergen?

Terug naar “Huren”