Herroepingsrecht

Corien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Herroepingsrecht

#1 , 18 mei 2020 22:20

Hallo, de verkoper heeft mij gevraagd of ik afstand wil doen van mijn herroepingsrecht. Ik heb dit dan getekend.
Is dit wettelijk?
Kan ik nu nog een herroeping doen binnen de 14 dagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 mei 2020 15:58

Wat heeft u aangekocht?
En waar heeft u dit aangekocht?
Heeft u het product of de dienst al gekregen?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 22 mei 2020 22:18

Het herroepingsrecht is wettelijk vastgelegd en kan bijgevolg nooit worden beperkt of uitgesloten.
Uitsluitingen of beperkingen van het herroepingsrecht zouden strijdig zijn met de wet en in veel gevallen beschouwd worden als een inbreuk op de regels inzake oneerlijke bedingen in overeenkomsten en oneerlijke handelspraktijken.
Er zijn uitzonderingen hierop, daarom wacht ik op antwoord van TS op mijn vragen.

Reclame

waelkens
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2020 11:35

Geachte, een klant uit Nederland bestelde een bed voorgesteld aan outlet prijs op mijn website. we kwamen overeen over de prijs € 3500 - ik vroeg een voorschot en de mevr. was akkoord met € 2000 en stortte dit meteen op mijn rek. - het bed werd ingepakt en stond klaar voor verzending. Juist op dit moment laat mijn transport mij weten dat hij niet meer naar Nederland rijdt wegens corona. Daarop ziet mijn klant af van haar aankoop en wou geen week meer wachten. De termijn van 14 dagen was verstreken. Ik heb die mevr dan wel een deel van het voorschot teruggestort en 15% van het aankoopbedrag gehouden. Nu eist klant het totale bedrag terug en baseert ze zich op herroepingsrecht. Ik ben niet akkoord het saldo voorschot van € 525 terug te betalen. Heb ik dit recht ? Dank voor uw welwillend antwoord.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 08 jun 2020 12:01

Gelieve geen topics van anderen te kapen, maar uw eigen topic te starten.

Neen, u heeft dat recht niet. Periode van 14 dagen begint in dit geval pas te lopen bij de levering.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Consumenten Koop”