Corona PV

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Corona PV

#1 , 17 mei 2020 11:14

Beste leden,

Ik heb gisteren een PV gekregen omdat ik social distancing niet heb gerespecteerd, zou dit PV een probleem kunnen brengen voor mijn kaart voor in de bewaking?
Heb die boete wel onmiddellijk betaald.


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 17 mei 2020 11:18

Geen gevolgen, komt ook niet op strafblad. Waarschijnlijk een GASsanctie, dus geen boete.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2020 11:34

Het was geen gasboete. Want van boven stond er wel effectief Pv nummer minnelijke schikking van 250 euro. Die bedrag maakt niet uit, wil gewoon niet dat IBZ terug onderzoek start voor dit.

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mei 2020 11:39

Ook een minnelijke schikking komt ( bij mijn weten ) niet op je strafblad.

Franciscus
Berichten: 38589

#5 , 17 mei 2020 11:41

Geen melding op strafblad maar wordt wel bijgehouden. Als u nog iets in kader van Covid19 krijgt GAS of PV dan kan het wel richting rechtbank gaan ... veelplegers worden sowieso vervolgt.

Minnelijke schikkingen komen (spijtig genoeg) nog niet op strafblad.

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mei 2020 11:51

Dus ik zou geen problemen krijgen door IBZ als ik het goed begrijp? Dat ze geen nieuwe onderzoek starten voor dit.

Franciscus
Berichten: 38589

#7 , 17 mei 2020 12:11

Op dit ogenblik met één MS niet bij mijn weten.

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 mei 2020 12:37

MS=misdrijf?

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 17 mei 2020 12:54

Minnelijke schikking.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 mei 2020 13:04

Oké bedankt.

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 mei 2020 17:38

Worden deze Pv’s aan Parket overgemaakt als je die betaald of staan ze gewoon in het ANG alleen?

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 mei 2020 18:01

Een minnelijke schikking is van het Parket en daar is het dus sowieso geweten.
ELK PV (waar gevolgen aan zijn vb een geldbedrag) gaat naar het parket of is van het Parket.
JurecaBE moderator

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#13 , 18 mei 2020 18:14

Heeft u enig idee dan of dit automatisch naar IBZ voor verstuurd of hoe gaat het te werk zo een procedure? Want heb namelijk bang dat Ibz voor dit een onderzoek start terug of moet ik gerust zijn

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 mei 2020 19:36

IBZ zal niets opstarten echter bij een vernieuwing gebeurt er bij een reeks van instanties wel een navraag - parket(ten) is er een van. Of één Covid-19 MS invloed zal hebben denk ik niet. Als er meerdere zijn en feiten van agressie dan is het een andere zaak.
JurecaBE moderator

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#15 , 18 mei 2020 19:49

Met een vernieuwing wat bedoeld u juist daarmee? Als ik bij een andere firma terug mij laat controleren?

Terug naar “Andere”