boot verkocht in Engeland langs internet. Dringend!!

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

boot verkocht in Engeland langs internet. Dringend!!

#1 , 26 sep 2009 16:24

Ik ga proberen om het kort te houden, mijn man zet zijn boot te koop langs internet, een Engelsman(iemand die boten zoekt voor clienten) reageert en koopt de boot, er wordt betaald met een cheque, de boot zou vandaag(zaterdag) worden afgehaald, maar gisteren kreeg ik bericht dat zijn client de boot niet moet hebben, want hij heeft een dodelijk verkeersongeval gehad, ligt levenloos, been afgezet en client wil de boot niet meer. Heb bij de politie pv laten opmaken, maar meer kunnen ze niet doen. Ik heb die boot wel volledig laten uitschrijven en kan hem nu niet meer laten herinschrijven, sta ik hier met een boot waar ik niks meer mee kan.
Ben ik verplicht om het geld terug te geven? De koop is gesloten langs internet, ik heb alle mails nog, ik vind het een beetje verdacht dat die client juist op de dag voor ze om de boot kwamen een ongeluk zou hebben gehad.
Wat moet ik hier mee?
Hopelijk kan iemand wat helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 26 sep 2009 16:45

Ben ik verplicht om het geld terug te geven? De koop is gesloten langs internet, ik heb alle mails nog, ik vind het een beetje verdacht dat die client juist op de dag voor ze om de boot kwamen een ongeluk zou hebben gehad.
Wat moet ik hier mee?
Heb je het bedrag van de verkoop al in handen? Dan is volgens mij de koop gesloten en dient de nieuwe eigenaar (of zijn afgevaardigde) de boot maar terug te koop aan te bieden.

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 26 sep 2009 16:54

Ik ga proberen om het kort te houden, mijn man zet zijn boot te koop langs internet, een Engelsman(iemand die boten zoekt voor clienten) reageert en koopt de boot, er wordt betaald met een cheque, de boot zou vandaag(zaterdag) worden afgehaald, maar gisteren kreeg ik bericht dat zijn client de boot niet moet hebben, want hij heeft een dodelijk verkeersongeval gehad, ligt levenloos, been afgezet en client wil de boot niet meer. Heb bij de politie pv laten opmaken, maar meer kunnen ze niet doen. Ik heb die boot wel volledig laten uitschrijven en kan hem nu niet meer laten herinschrijven, sta ik hier met een boot waar ik niks meer mee kan.
Ben ik verplicht om het geld terug te geven? De koop is gesloten langs internet, ik heb alle mails nog, ik vind het een beetje verdacht dat die client juist op de dag voor ze om de boot kwamen een ongeluk zou hebben gehad.
Wat moet ik hier mee?
Hopelijk kan iemand wat helpen?
Het is een gesloten koop die zelfs afgehandeld is door betaling.
De opkoper is nu de nieuwe eigenaar van de boot.
Dat zijn client de boot niet meer wil is jou zaak niet.
Jij hebt met hem onderhandeld en de koop gesloten en afgehandeld, niet met zijn koper.

Reclame

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#4 , 26 sep 2009 19:39

ja, de boot is volledig betaald, nu stuurt hij mails waarin hij op het gemoed werkt, client is er erg aan toe, moet naar een ziekenhuis in Duitsland, en we zijn allemaal maar mensen, enz
Ik vind het eerlijk gezegd een raar verhaal.
Toch al bedankt voor de reacties

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 27 sep 2009 02:02

hij is dood, ligt levenloos met een been afgezet in een hospitaal en schrijft nog mails
dat is voor mij niet echt duidelijk
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#6 , 27 sep 2009 08:29

De cheque moet nog worden gecontroleerd door de bank op voldoende dekking.
Ik denk dat men zinnens is U op te lichten.
Wanneer U het geld aan heb terugbetaald en de cheque blijkt niet gedekt.......zal jij deze mogen terugstorten aan de bank = twee keer geld kwijt.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#7 , 27 sep 2009 09:15

Ik heb volledig mijn geld gekregen, maar nu de client het ongeluk heeft gehad, moet ik het geld terugsturen, de helft met western union, de andere helft per cheque, ik mag mij 1000 euro houden voor schadevergoeding. Ik weet niet meer wat ik hiermee moet gaan doen.

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#8 , 27 sep 2009 09:20

Dit is oplichting ! Stort niets terug want U hebt zelf NIETS gekregen. De cheque welke U bij de bank binnenbracht wordt op uw rekening gestort en het duurt 14 dagen tegen dat zij weten of deze gedekt is. Binnen 14 dagen eist de bank van U het geld terug.
Google eens op ikbengenaaid.net
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#9 , 27 sep 2009 09:22

Ik heb volledig mijn geld gekregen, maar nu de client het ongeluk heeft gehad, moet ik het geld terugsturen, de helft met western union, de andere helft per cheque, ik mag mij 1000 euro houden voor schadevergoeding. Ik weet niet meer wat ik hiermee moet gaan doen.
Zoals reeds eerder aangegeven, jij MOET niks.
De verkoop is afgerond, wat de 'nieuwe eigenaar' is overkomen is heel jammer, maar heeft in se niks te maken met de verkoop.

Je antwoord niet op de vragen die gesteld worden; namelijk: heb je het bedrag van de verkoop - in geld of op jouw bank - gekregen (GEEN cheque want dat is geen geld)?
Zo ja, dan is de kous voor jou af!
Zo neen, dan wordt je - met je ogen open - opgelicht!

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#10 , 27 sep 2009 09:29

het kan toch niet, de bank geeft niet zomaar geld als er op die andere rekening niks staat, die cheque is eerst gecontroleerd en dan heb ik het geld gekregen.

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#11 , 27 sep 2009 09:36

Het geld staat op mijn rekening, ik kan het er af halen, ze gaan toch geen geld storten als dit niet in orde is? Of wel?
We hebben van het bedrag al 6000 euro teruggestort, om de boot naar Engeland te vervoeren :(

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#12 , 27 sep 2009 09:40

Het geld staat op mijn rekening, ik kan het er af halen, ze gaan toch geen geld storten als dit niet in orde is? Of wel?
We hebben van het bedrag al 6000 euro teruggestort, om de boot naar Engeland te vervoeren :(
Kijk eens goed op de site welke je kan vinden via google. Daar staan meerdere gevallen van internetop lichting door gasten uit het buitenland. Het systeem met cheques wordt daar ook gebruikt en ik vrees dat U slachtoffer bent. Zo te zien ben je nu reeds 6000 euro lichter, vermits de cheque niet goed zal worden bevonden. Spijtige zaak.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#13 , 27 sep 2009 10:20

wat gebeurt er dan? Zet de bank dan zomaar geld op je rekening dat dan achteraf niet bestaat? Waarom zeggen ze dat dan niet in de bank dat je 14 dagen niet aan het geld mag komen? Ik ben hier dan wel het slachtoffer van

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#14 , 27 sep 2009 14:28

Beste,

Ik vrees dat men gelijk heeft. een bank stort een cheque op je rekening "onder voorbehoud van dekking".
De cheque wordt dan aangeboden aan de Engelse bank en die zal tussen nu en 10 dagen antwoorden. Indien er geen dekking is, wordt het geld door jouw bank gewoon teruggenomen van jouw rekening. Indien jij het dan al zelf hebt doorgstort ben je dus inderdaad twee keer geld kwijt.
De modus operandi is me als bankier bekend. Een typische Angelsaksische-Ierse oplichtingsmethode.
Hou dus zeker het geld tot jouw bank je formeel bevestigd heeft dat de cheque gedekt was.
En ook indien gedekt : het is aan de opkoper om een nieuwe koper te vinden.
Deze truc wordt talloze keren via internetverkoop herhaald. hetzij voor moto's, auto's enz.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

kruimeltje10
Topic Starter
Berichten: 20

#15 , 27 sep 2009 14:39

Kan ik hier dan niks aan doen? Dan ben ik gewoon mijn geld kwijt?

Terug naar “Consumenten Koop”