Speekseltest positief, moet naar rechter

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

Speekseltest positief, moet naar rechter

#1 , 25 mar 2020 18:30

Hallo,

Ik heb een brief ontvangen van het politieparket omdat ik positief werd getest voor THC (nl. 287,4 ng/ml THC).
Ze verwachten dat ik op 11 mei 2020 voor de rechter moet verschijnen.
Mijn vraag is: is het beter als ik een advocaat neem om mij te helpen of zal dit te duur worden en niet veel oplossen?

Alvast bedankt voor u tijd.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 26 mar 2020 01:05

Meer dan 28 keer de toegestane hoeveelheid
Daar gaat uw advocaat ook niets meer aan kunnen veranderen
Als u geen rechtsbijstandsverzekering hebt die dit dekt, moet u de advocaat zelf betalen (tenzij pro-deo)

Het is een afweging die u moet maken:
Extra kosten tegenover mogelijk (nooit gegarandeerd) wat mildere straf, of ergens juridische fouten kunnen vinden ...


Hebt u na de vaststellingen zelf al stappen gezet om van uw verslaving af te geraken ?
Dat kan (kon) u voor de rechtbank eigenlijk meer opleveren dan een advocaat ...



Naast de kosten voor de tests, zijn er nog de gewone gerechtskosten,
Bijdragen zgn Slachtofferfonds (200€) en fonds 2de lijns juridische bijstand (20€) bij veroordeling

Boetes gaan van 1600 tot 16.000 € met de opdeciemen inbegrepen - mogelijk deels voorwaardelijk

Verval van het recht tot sturen ("rijverbod" ) is nagenoeg zeker, kan gaan van 8 dagen tot 5 jaar

Het herstel in dat recht gaat zeer waarschijnlijk afhangen van herstelonderzoeken,
met daarbij medisch onderzoek om uw druggebruik nader te bekijken

strafblad ...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”