Recht op tijdelijke werkloosheid bij ontslagvergoeding?

Galactic
Topic Starter
Berichten: 40

Recht op tijdelijke werkloosheid bij ontslagvergoeding?

#1 , 24 mar 2020 13:17

Wegens het niet kunnen bereiken van mijn vakbond momenteel, stel ik hier de vraag.

Ik werd vorig jaar ontslagen en heb een verbrekingsvergoeding ontvangen. Op mijn C4 staat dat de verbrekings/ontslagperiode loopt tot 20 april 2020. Nu ben ik sinds 19 maart in de tijdelijke werkeloosheid wegens overmacht beland en sinds 23 maart in de economische werkeloosheid wegens overmacht (als ik het goed begrijp want het gaat allemaal zeer snel momenteel).

Het is niet duidelijk of ik nu recht heb op een uitkering aangezien dit een overmacht en niet vrijwillige situatie is? Ik weet dat sommige uitkeringen uitgesloten zijn omdat je ontslagvergoeding krijgt, doch vind ik daar maar weinig informatie over en heerst er veel ondedelijkheid voor mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mar 2020 15:38

Als je ontslag vergoeding nog loopt zal je niet kunnen stempelen, of je zal deze daarna moeten terug betalen, men kan nooit in Belgie een vervangings uitkering krijgen terwijl je voor deze periode al een vergoeding gekregen heeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”