Reklame folder

bleutinum
Topic Starter
Berichten: 28

Reklame folder

#1 , 23 mar 2020 10:40

Een grote Nederlandse keten biedt in België een folder aan met veel aanbiedingen : 1 + 1 gratis, (vanaf 23/3 )
Is dat niet verboden ? in veel andere ketens C..... zijn de prijzen redelijk naar omhoog gegaan en zijn promoties niet toegelijten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 mar 2020 10:57

Promoties zijn inderdaad niet meer toegelaten

Vraag is natuurlijk wanneer die folder gedrukt werd, verdeeld werd voor verspreiding, ...

Online zie je bij een NL speler dat promotie-producten nog in hun webshop staan, maar "niet leverbaar"

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2020 11:13

Persoonlijk vind ik deze maatregel een schande. Staat gelijk met kassa kassa voor de supermarkten. Men laat nu de minst bedeelden max. prijzen betalen ondanks de crisis. Begrijp ook de gemaskeerde instelling van de supermarkten niet : is om de hamsterwoede te beperken. Zolang er onheilspellende berichten komen van minstens 8 weken ( De Block ) experten nog veel langer; wat moeten de mensen dan doen : ipv 1 maal naar de supermarkt of 8 maal met in het achterhoofd dat men in zijn KOT moet binnen blijven. En dan maar preken wij krijgen de besmettingen niet onder controle. En wat is hun probleem : zij schreeuwen van de daken dat de voorraden absoluut groot genoeg zijn ?
En dan verwijzen naar de zorgverleners ( en op TV laten kijken hoe zij na hun schift tussen lege rekken staan ). Hebben de ziekenhuizen geen administratief personeel ( niet verplegend ), ombudsdienst … die deze noden voor het personeel kunnen aanpakken en afspraken maken met bepaalde supermarkten om bestellingen klaar te zetten voor het personeel ? Heb veel respect voor het verzorgend personeel; maar in hun instellingen zijn er ook nog onbenutte mogelijkheden. Administratie is ondergeschikt aan jullie noden.
Men kan ook online bestellen en thuisleveringen.

Deze crisis levert enorme winsten op voor de supermarkten ( meer verkopen tegen duurdere prijzen ), alsook voor hun leveranciers.
Regering denkt ook eens aan de minst bedeelden, gepensioneerden, zieken thuis,invaliden, ouderen die thuis alleen zitten, niet technisch werklozen : zij allen hebben ook hun vaste kosten en noden. Met in zijn kot blijven stijgen ook kosten zoals water, elektriciteit … Werk en economie zijn zeker belangrijk, maar mensen laten kreunen is dat niet.

En aan TS : krijg zo juist per mail de nieuwe folders voor maart tot april 2020 van onze Belgische supermarkten : staat vol aanbiedingen en 2 + 1 …
of is het een lokmiddel om de mensen naar de winkel te krijgen en dan de volle pot aan te rekenen ?


Merknamen verwijderd - Inazuma

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 23 mar 2020 12:00

En aan TS : krijg zo juist per mail de nieuwe folders voor maart tot april 2020 van onze Belgische supermarkten : staat vol aanbiedingen en 2 + 1 …
Aanbiedingen van oa een winkelketen die al dicht is en waar online de promo's (en hopen andere producten) "niet leverbaar" staan

Illustreert toch dat dit gewoon nog lopende zaken zijn

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 23 mar 2020 12:25

Ik vind de maatregel om promoties te verbieden een supergoede correcte moedige politieke beslissing om hamsteren tegen te gaan. Heb zelf bewust niet gehamsterd maar toen t WC papier op was ben ik wel naar 3 winkels gemoeten om enkele rolletjes t vinden. De aanblik van lege rekken vond ik chockerend...

En ja; iedereen kreunt onder Corona. Zij die technisch werkloos zijn nog meer dan anderen maar we moeten het samen uitzweten.

PS. Ben zelf in isolatie omdat de vriendin van m n zoon positief getest is (laatstejaars arts) omdat ze haar burgerplicht in deze corronatijden opnam. Respect voor hen is dus gepast.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 mar 2020 12:59

Ik vind de maatregel om promoties te verbieden een supergoede correcte moedige politieke beslissing om hamsteren tegen te gaan. Heb zelf bewust niet gehamsterd maar toen t WC papier op was ben ik wel naar 3 winkels gemoeten om enkele rolletjes t vinden. De aanblik van lege rekken vond ik chockerend..

Heb van het anti hamsteren weinig resultaat gezien; is en blijft een winstgevende zaak voor de supermarkten en een aderlating voor de minst bedeelden.
Als die moedige politieke heerschappen willen dat de mensen in hun kot blijven, wat moeten die dan gedurende maanden doen ? Toch opslaan ?[/ Of dagelijks naar de winkel trekken, met gevaar op een veel hevigere crisis en nog meer doden.
Maar ja vanaf 60 jaar liefst de put in, zij die niet meer actief kunnen zijn, behoeven geen hulp, beter kwijt dan rijk. Voor mijn geboorte was er ook zulk een regime.b]

En ja; iedereen kreunt onder Corona. Zij die technisch werkloos zijn nog meer dan anderen maar we moeten het samen uitzweten.

U zegt het zelf iedereen kreunt; maar verzacht die pijn dan ook voor iedereen.

PS. Ben zelf in isolatie omdat de vriendin van m n zoon positief getest is (laatstejaars arts) omdat ze haar burgerplicht in deze corronatijden opnam. Respect voor hen is dus gepast.

Sirkii, voor deze mensen heb ik het aller grootste respect. Maar zoals ik in mijn reactie plaatste zijn er goedkope oplossingen voor hun problemen tot bevoorrading. Maar die mogelijkheden worden geopperd door een gewone burger. In deze tijden kunnen voor die zorgverleners correcte oplossingen gevonden worden, die niets kosten en hun taak verlichten.Voor deze personen zijn er tal van oplossingen die hun instellingen kunnen nemen. Is zelfs een MUST.

Terug naar “Actuele Thema's”