Herinneringskosten factuur

BeVe
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Herinneringskosten factuur

#1 , 18 mar 2020 16:51

Gisteren 17/03/2020 een herinneringsfactuur gehad van mijn energieleverancier met daarop de maandelijks te betalen provisie vermeerderd met 8€.
Vandaag bij telefonisch contact met de leverancier, omdat ik wist dat de opdracht tot betaling op 13/03/2020 gegeven was, bleek dat mijn betaling via pc-banking op 17/03/2020 bij hen aangekomen was (1 dag te laat, had op 16/03/2020 moeten zijn) maar de mail reeds verstuurd was voor ze het gemerkt hadden dat de betaling aangekomen was. Ik moest dus enkel nog de 8€ herinneringskosten betalen, want... 2 jaar geleden had ik ook al een dergelijke herinnering gekregen voor 1 dag te laat op hun rekening.
Na wat discussie is die 8€ kwijtgescholden, maar ik moest opletten, een volgende keer zou ik,er niet zo gemakkelijk vanaf komen.
Mijn vraag is eigenlijk, ik dacht dat een eerste herinnering betreffende een bepaalde factuur altijd gratis moet zijn. En dat een herinnering factuurgebonden is en niet gebonden is aan de betalingshistoriek. Is dit correct?
(2 keer een herinnering gehad op een periode van 10 jaar dat ik bij die leverancier ben en telkens voor 1 dag te laat)
Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 18 mar 2020 16:57

Rustig blijven, en eens kijken of het gras toch niet wat groener is bij een andere leverancier (eventueel gebruik maken van een tijdelijke welkomstkorting ( let op TIJDELIJK!! )

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2020 18:20

Deze wet is NOG NIET GESTEMD .

Enkel voor u op dit moment zijn het énkel telecomoperatoren die géén extra kosten mogen aanrekenen voor de eerste betalingsherinnering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”