Verhuurder weigert nieuwe huurders wegens dicriminatie?

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

Re: Verhuurder weigert nieuwe huurders wegens dicriminatie?

#16 , 04 mar 2020 16:48

Er wordt hier wel serieus afgeweken van de vraag van de topic starter. Misschien moet iedereen die nog eens opnieuw lezen... :roll:

Basically vraagt hij: "Ik had een mondelinge overeenkomst met mijn huisbaas dat hij een schadevergoeding wou laten vallen als ik een nieuwe huurder aandraag. Ik heb hem een huurder voorgesteld waar hij niet wenst op in te gaan. Ik wens hem nu in een brief te beschuldigen van discriminatie. Doe ik daar goed aan?"

Mijn antwoord daarop:
1. Er staat niets op papier, voor zover ik kan lezen? TS heeft enkel die "vermoedelijke" afspraak vermeld in zijn opzegbrief, maar dit werd niet bevestigd door de verhuurder (verhuurder meent dat het niet negatief reageren van de verhuurder betekent dat hij akkoord gaat, wat volgens mij toch niet echt OK is).
2. Verhuurder hoeft helemaal niet akkoord te gaan met de eerste de beste kandidaat-huurders waar de vorige huurders mee afkomen.
3. TS kan alles behalve disciriminatie bewijzen.
4. Dergelijke beschuldigingen uiten aan het adres van de verhuurder, als je nog volop in onderhandelingen zit, lijkt me een bijzonder slecht idee.

Wat Unia daar verder mee te maken heeft, is me een raadsel...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”