Dataverlies

RobbyGabriels
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Dataverlies

#1 , 21 feb 2020 18:18

Geachte,

Mijn GSm speaker was kapot en ben ik bij een [merk]store binnen gestapt om te vragen wat de mogelijjkheden zijn.
Ze zeiden dat ze dit onmiddelijk konnen maken. Omdat ik een 30 min voor sluitingstijd binnenkwam vertelde ze me dat ze dit in de ochtend gingen herstellen en ik deze in de namiddag terug kon afhalen.
Ik heb duidelijk gezegd dat er geen backup van gemaakt is en dat er zeker geen dataverlies mocht zijn.
Omdat er belangrijke whattsapp gespreken en foto's en filmpjes op stonden. Deze zei dat het vervangen van speaker ZEKER GEEN dataverlies zou optreden en een backup zeker NIET nodig was. Anders had ik deze s'avonds laten maken en de dag erop teruggekomen om dit te laten herstellen.
Ik heb ze er nog DUIDELIJK op aangewezen dat er zeker niks mag verloren gaan !!!
Ze hebben dit ook nog op de werkbon gezet dat ze GEEN Factory reset mag doen. Deze bon heb ik ook nog.

Ze hebben de toegangscode gevraagd en ik heb daar voor getekend.

Bij de reparatie moeten ze aanmelden op hun server om garantie periode te veriferen en hebben ze de keuze om daarbij een normale gebruikelijke HOME-reset of een FACTORY-reset te doen.
Er is per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt ipv een home reset hebben ze een factory reset gedaan en alle data verwijderd is.

Ik heb een mail waarop dit allemaal is bevestigd dat er een fout hebben gemaakt en dit NOOIT had mogen gebeuren.

Is er een mogelijk om een schadevergoeding te krijgen voor dit voorval ?
Ik heb alles zwart op wit via mail.

MVG Robby

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 21 feb 2020 18:25

Een nee heeft u, een ja kunt u krijgen.
Mijns inziens zijn ze hier niet tot verplicht, mogelijks staat dit zelfs in de algemene voorwaarden vermeldt.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 21 feb 2020 18:26

In principe wel, het zal alleen moeilijk zijn om een waarde te geven aan whatsapp gesprekken. Welke schade lijdt u hierdoor?

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 feb 2020 20:04

Als je zeker wil zijn dat er gegevens van uw toestel bewaard blijven neem je zelf VOORAF uw voorzorgen.
Persoonlijk zet ik alle foto's van kleinkinderen, die ik wil bewaren op een externe harde schijf, en dat minstens 1 x per week.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 22 feb 2020 10:29

Als er een probleem opduikt met een elektronisch toestel, is het inderdaad te laat om aan een back-up te gaan denken ...

Staat vermoedelijk ergens in de voorwaarden dat de hersteldienst niet verantwoordelijk is voor gegevensverlies bij herstelling.
Naargelang het defect, kan dat zelfs onvermijdelijk zijn.

RobbyGabriels
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 feb 2020 19:19

Het feit dat ik dit zeker heb gezegd dat dit niet mocht gebeuren en ze zeiden dat dit zeker NIET ging gebeuren is dit dan geen contractbreuk ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 feb 2020 19:34

Het feit dat ik dit zeker heb gezegd dat dit niet mocht gebeuren en ze zeiden dat dit zeker NIET ging gebeuren is dit dan geen contractbreuk ?
Hoe ge jij dit bewijzen dat dit gezegd is ??

En wat staat er op hun verkoopsvoorwaarden ?

ik ben bijna zeker dat ze op hun verkoopsvoorwaarden dit wel ingedekt is.

En wat al geschreven is hoeveel schade heeft u werkelijk ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

RobbyGabriels
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 feb 2020 03:27

Omdat ik hun een e-mail heb laten schrijven naar hun baas met alles wat er gebeurd is en een kopie naar mij la ten sturen. In die mail staat dat zei dit gezegd hebben ook wat ik gezegd heb en dat het hun fout is dat ze dit gedaan hebben.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#9 , 28 feb 2020 09:52

Kijk eerst hun algemene voorwaarden al eens na. Als daar ergens in staat dat zij niet verantwoordelijk zijn bij eventueel dataverlies, dan heeft zelfs die mail weinig waarde, want je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden...

En zelfs al zou je wel aanspraak kunnen maken op een compensatie, hoe ga je uw schade berekenen? Welke mogelijke (bewijsbare) inkomsten verlies je bijvoorbeeld door dit data dataverlies?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Andere”