Afrekening advocaat

Ncp1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Afrekening advocaat

#1 , 13 feb 2020 18:38

Hoi

Ik heb zonet de afrekening van m'n advocaat gehad na enkele provisies die ik reeds betaald heb.

In de gedetailleerde berekening vind ik terug dat er voor elke provisie en net als de factuur nu, een begeleidende brief opgesteld is waarvoor men telkens ongeveer dertig euro rekent.

Is dit gebruikelijk? Ik vind het nl. Nogal raar dat voor een factuur en provisiekost op te stellen ik daar weer word voor aangerekend.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2020 20:09

Ieder minuut moet betaald worden, dit is net het zelfde als een arbeider op zijn werk overwerkt moet hij ook betaald worden
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ncp1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2020 20:14

Dus als gij naar de gamma gaat en ge vraagt een factuur voor hetgeen ge gekocht hebt, dan zal men eerst een factuur maken om de factuur te maken?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 13 feb 2020 20:41

Het MOET niet maar men MAG.daarvoor kosten aanrekenen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12818

#5 , 13 feb 2020 21:11

Dus als gij naar de gamma gaat en ge vraagt een factuur voor hetgeen ge gekocht hebt, dan zal men eerst een factuur maken om de factuur te maken?
Een vrij beroep valt niet te vergelijken met een winkelketen. Maar dan nog, ook Gamma mag u perfect extra kosten aanrekenen voor het opmaken van een factuur (als u particulier bent).

Terug naar “Andere”