laden & lossen gehandicapten parkeerplaats

Angelo17
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

laden & lossen gehandicapten parkeerplaats

#1 , 16 jan 2020 19:56

Goede avond allemaal

Ik werk als chauffeur voor een transpor logistiek firma. Ik was vorige maand aan het lossen bij een klant en ik
stond stil op een gehandicapten parkeerplaats. Ik dacht altijd dat ik daar mocht stil staan om te lossen.

Nu heb ik een gasboete gekregen en wou ik graag weten of dit terecht is.

Dit is wat op de brief staat als fout:

Deze vaststelling is een inbreuk op Artikel 28 (parkeren op plaats voorbehouden voor personen met een handicap) van het bijzonder politiereglement betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.

Alvast bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 16 jan 2020 20:08

Beste

https://mijnverkeersboete.be/overtredin ... -2e-graad/

Een parkeerplaats voor andersvaliden is speciaal voorbehouden en aangeduid voor andersvaliden.
Waarom ‘dacht’ u dat dat die regel niet geldt voor u?
Er is een boutade die zegt ‘ Als u de plaats neemt, neem dan ook de handicap’.

U komt er waarschijnlijk met de GAS boete goedkoper vanaf dan met een politieboete ( minimaal 110 euro)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 16 jan 2020 20:14

In principe is laden en lossen een uitzondering, maar ik vind dit toch asociaal. Iemand 5 seconden laten uitstappen of een camion(ette) uitladen is toch wel een groot verschil.

Was het louter lossen of was er ook een aanmelding of een document aftekenen of iets in die aard? Van zodra het meer is dan louter laden en lossen, is het parkeren.

Reclame

Angelo17
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2020 20:16

@LeenW

Het is lossen en de goederen bij de klant binnen afzetten. En uiteraard moet hij een document aftekenen voor ontvanst.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 16 jan 2020 20:19

@LeenW

Het is lossen en de goederen bij de klant binnen afzetten. En uiteraard moet hij een document aftekenen voor ontvanst.
Dan is het parkeren en is de boete terecht. Laden en lossen is enkel dat, administratie doen is iets anders. Vanaf dat u stopt met lossen best ergens anders parkeren en terugkomen voor te laten aftekenen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 17 jan 2020 07:34

Een parkeerplaats voor andersvaliden is speciaal voorbehouden en aangeduid voor andersvaliden.
Enkel het PARKEREN is voorbehouden
Laden en lossen zijn perfect toegelaten op een voorbehouden parkeerplaats.


Papieren: laten tekenen terwijl u aan het laden en lossen bent.

Hoewel het vaak om wettelijk verplichte administratie gaat, is het eigenlijk geen deel van laden & lossen. Maar dan dient men wel vast te stellen dat u papieren liet invullen ...


GAS-boete, dus u kan probleemloos bezwaar indienen tegen PV
Doe er kopie leveringsbon bij

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”