schenking door moeder

papske
Topic Starter
Berichten: 58

schenking door moeder

#1 , 14 jan 2020 17:08

Ik ben een aantal jaar geleden voor de tweede maal gehuwd. We hebben beiden eigen kinderen, geen gemeenschappelijke. We zijn gehuwd in gemeenschap van goederen. Mijn moeder schenkt mij nu een huis. De verstandhouding met alle kinderen is prima, maar ik wil dat dit huis na mijn overlijden uitsluitend naar mijn kinderen gaat, omdat ook alle vastgoed van de ouders van mijn partner (voor ons huwelijk) ook naar haar kinderen is gegaan. Kan mijn moeder dit huis dan persoonlijk aan mij schenken, en wordt dit dan automatisch door mijn kinderen geërfd later of wordt dit automatisch verdeeld onder alle kinderen als mijn partenr ook al overleden is, of kan dit naar mijn partner gaan als ik eerst overlijd ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 14 jan 2020 18:19

Als uw moeder dat huis aan u schenkt dan erven enkel uw kinderen dat huis. De kinderen van uw vrouw zijn geen erfgenamen van u.
Maar als u eerst overlijdt dan verkrijgt uw vrouw het levenslange vruchtgebruik. Na haar overlijden worden uw kinderen volle eigenaar.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

papske
Topic Starter
Berichten: 58

#3 , 15 jan 2020 15:09

Hartelijk dank !

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”