Waar vind ik een overzicht van alle lopende zaken tegen mij?

dirkvanoverpelt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Waar vind ik een overzicht van alle lopende zaken tegen mij?

#1 , 07 jan 2020 13:18

Wegens uiteenlopende redenen heb ik een vennootschap administratief volledig in de soep laten lopen, onder andere door bijna een jaar geen fysieke post open te doen. Dit betekent dat ik tal van deurwaarders achter me aan heb gehad, boetes niet betaald heb omdat ik ze niet openmaakte, dagvaardingen niet heb bekeken.

Sinds enige tijd probeer ik schoon schip te maken en ben ik alles aan het opvolgen. Ik loop er nu al een paar keer tegenaan dat net als ik denk dat ik alles te pakken heb er toch ineens nog een brief opduikt van bv. een politierechter in Oost Vlaanderen binnenkomt die me dagvaardt, een boete rond niet betaalde vennootschapsbelasting die bij de rechter is geweest, etc. Vooral het niet aangeven van de bestuurder in geval van een wegovertreding met de wagen van de vennootschap blijkt een ongelofelijk probleem te zijn: zelfs als de boete is betaald heb ik al meerdere veroordelingen gehad omdat ik niet tijdig een briefje in heb gestuurd met de mededeling dat ik de bestuurder was van de wagen uit mijn vennootschap waar maar 1 persoon bij betrokken is.

Hoe het ook zij, ik wil dit echt allemaal opgelost hebben en zeker weten dat er me niets meer boven het hoofd hangt. Is er één centraal punt waar ik kan raadplegen welke zaken er mogelijk nog tegen mij lopen?

Mijn meest recente idee is een inzageverzoek volgens de GDPR te doen bij het ministerie van justitie, ik vrees dat ik anders alle politierechtbanken moet gaan aflopen omdat ik nu eenmaal in iedere provincie wel eens te hard gereden heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2020 13:47

Normaal moet de politie van de zone waar uw vennootschap gevestigd is een kantschrift hebben gekregen vraag na bij uw wijkinspecteur.
Bij mijn weten is er geen enkel systeem bij justitie waar alle rechtbanken en parketten op aangesloten zijn laat staan de Hoven van beroep.
Fiscus al zeker niet
Eens lezen...
https://www.wegcode.be/wetteksten/secti ... 2-t5hs4bis
JurecaBE moderator

dirkvanoverpelt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2020 09:54

Het gaat ook om zaken die niet via de wijkagent zullen lopen, bv. de varianten van het moeten aangeven van de bestuurder van de wagen.

Ik heb ondertussen een poging gedaan om dit toch centraal te pakken te krijgen, ik heb een inzageverzoek ingediend bij het COC. Zij staan vermeld als de partij om te contacteren als je je inzagerecht in de context van de GDPR wilt uitoefenen, en men moet daar binnen één maand op reageren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 09 jan 2020 17:50

Klopt is de privacy commissie.
Maar die hebben geen gegevens van de parketten en rechtbanken en zijn bevoegd voor de Algemene gegevens Bank. En daar staat niet in of er een kantschrift is wel of u door de politie gesignaleerd staat. dus de 'openbare' databanken van politie.
De rest valt onder beroepsgeheim justitie

Terug naar “Privacy-bescherming”