Ontslag nemen tijdens collectief verlof

Pieter D.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen tijdens collectief verlof

#1 , 13 dec 2019 12:31

Beste, als ik ontslag neem via aangetekende brief tijdens een periode van collectief verlof, wanneer begint mijn opzeg dan te lopen. Officieel heet het na drie werkdagen, maar wat wordt er verstaan onder "werkdagen". Zijn werkdagen weekdagen met uitzondering van feestdagen? Of zijn de dagen van een collectief verlof geen mogelijke werkdagen? Bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2019 12:34

Werkdagen dit zijn dagen waar de meeste Belgen werken, maan,dins, woens,don en vrijdag en feestdagen zijn ook geen werkdagen als deze in de week vallen deze dagen zijn de werkdagen volgens de wet, als u firma verlof neemt of niet deze dagen blijven de werkdagen en kan je u ontslag geven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 dec 2019 13:46

Zaterdag is ook nog steeds officieel een werkdag ...

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 dec 2019 12:08

Beste, als ik ontslag neem via aangetekende brief tijdens een periode van collectief verlof, wanneer begint mijn opzeg dan te lopen. Officieel heet het na drie werkdagen, maar wat wordt er verstaan onder "werkdagen". Zijn werkdagen weekdagen met uitzondering van feestdagen? Of zijn de dagen van een collectief verlof geen mogelijke werkdagen? Bedankt voor jullie antwoord.
bij ontslag door werknemer, loopt opzeggingstermijn ook tijdens schorsing van de opzeggingstermijn

stuur ook een kopie kennisgave gewoon per post met verwijzing naar aangetend schrijven, indien het aangetekend schrijven niet in ontvangst wordt genomen, dient u dit ongeopend te bewaren
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”