Aankoop huis

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Aankoop huis

#1 , 10 dec 2019 14:37

Mijn zoon gaat samen met zijn vriendin een huis aankopen, mijn zoon gaat echter 50.000 euro meer inbrengen dan zijn vriendin, zij wil echter niet dat dit beschreven wordt bij de notaris, is het voldoende bewijs als het geld van zijn rekening overgeschreven wordt mocht er later iets mislopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 10 dec 2019 14:42

Via notaris is veiliger. Waarom zou zij dat niet willen?

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 10 dec 2019 14:49

Wel omdat zij de inrichting van het huis zal betalen ten belope van 50.000 euro na aankoop van dat huis, maar ze heeft dat geld nu nog niet beschikbaar.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 10 dec 2019 14:53

Dan heeft zij facturen op haar naam en is ze daarvoor ingedekt. Ik zou zelfs denken dat de notaris ook die verklaring gaat kunnen vastleggen in de akte.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#5 , 10 dec 2019 15:13

Okee bedankt voor de info.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 10 dec 2019 18:37

In elk geval de eigen inbreng wél inbrengen in de akte. Mer dan 1 op 2 relaties lopen spaak. Dit is de enige manier om met zekerheid een vordering te hebben bij een eventuele verdeling.
Als zij nu dat geld niet heeft zie ik haar niet onmiddellijk die 50.000 bijeen sparen binnen de volgende 2 jaar. tenzij je zoon 10 jaar wil wachten op de inrichting van hun woning...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”