Rijden terwijl scholing rijbewijs Medisch Noodgeval

Slade01
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijden terwijl scholing rijbewijs Medisch Noodgeval

#1 , 05 dec 2019 00:34

Hoi, Ik heb mijn rijbewijs voor 1 maand moeten inleveren (November) door een domme fout verleden jaar. Ik heb correct mijn rijbewijs ingeleverd bij de rechtbank en nooit die maand gereden met mijn auto,... uitgezonderd 1 dag. Ik lijdt aan een vrij agressieve huidziekte "Hydratinitus Superativa", wat ook bevestigd is door verschillende dokters. Ik heb dagelijks hulp nodig om abcessen ( waar de zon niet schijnt ) te ontsmetten. Telkens als ik een nummer 2 moet doen heb ik inmense pijn en moet ik zo snel mogelijk me verzorgen met izobetadine zeep. Mijn stiefvader had dat flesje weggegooid omdat hij dacht dat het leeg was. Dus ik zat zonder. De dichtstbijzijnde apotheek is toch min 15 rijden (heen en weer) en 1u wandellen. Ik kon niet meer van de pijn en heb toch uit wanhoop naar de apotheek gereden. Mijn wijkagent heeft me zien terugkeren met mijn medicijn en heeft mij nu voor een verhoor laten komen. Ik heb geen 1 dag met mijn auto gereden buiten die verdomde pijnvolle dag. Ik heb gebeld naar de dokters die mij behandelen en ze zullen een attest opmaken wat de ernst van de situatie was. Wat kan ik nog meer doen ? Ik kon toch niet de ambulance bellen omdat ik me moest behandelen met ontsmettingsmiddel ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2019 08:35

Als je geen rijbewijs bij heeft mag je nooit in geen enkel geval rijden met de wagen.

Zo simpel is dit, er staan geen noodgevallen in deze wetgeving .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 dec 2019 09:16

Mijn stiefvader had dat flesje weggegooid omdat hij dacht dat het leeg was.
In de toekomst ervoor zorgen dat je steeds een reserveflesje in huis hebt, zodat het niet meer lijkt of uw flesje leeg is.
Alhoewel ik Isobetadine enkel gebruik als ontsmettingsmiddel bij een eventuele wonde, heb ik steeds een flesje in de koelkast staan (moet koel bewaard worden) en als de datum dreigt te vervallen, ga ik een ander halen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 05 dec 2019 10:01

U vergaat van de pijn en acht uzelf toch nog in staat om veilig met de wagen te rijden? Dat vind ik persoonlijk een van de slechtst mogelijke excuses ooit.

lucas123
Berichten: 483

#5 , 05 dec 2019 10:30

Taxi bellen...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 05 dec 2019 14:29

Telkens als ik een nummer 2 moet doen heb ik inmense pijn en moet ik zo snel mogelijk me verzorgen met izobetadine zeep.
Ik kon niet meer van de pijn en heb toch uit wanhoop naar de apotheek gereden.
Er zijn ook taxi's, niet dringend ziekenvervoer, je kan iemand opbellen, fiets met breed gelzadel, te voet, ....

Bovendien is isobetadine niet pijnstillend, dus wat maakt de pijn uit in uw verhaal :?:
Acute pijn is bovendien een veiligheidsrisico tijdens autorijden, omdat het uw aandacht afleidt van het rijden.

jef007
Berichten: 1679

#7 , 06 dec 2019 16:30

manmanman

wat is er mis met de 100??

zoveel pijn en TOCH met de auto rijden???

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 06 dec 2019 16:52

manmanman

wat is er mis met de 100??

zoveel pijn en TOCH met de auto rijden???
omdat dit ook geen zaak is voor de 100/112 . . .

er is geen acute levensbedreigende situatie of andere acute situatie die dringend medische tussenstand vereist (zoals eerder aangehaald, veel "pijn" en toch met de wagen kunnen rijden).

het niet in huis hebben van medicatie/verzorgingsmateriaal en toch de 100 bellen is misbruik maken van het systeem en strikt genomen strafbaar.

als ambulancier op de 100/112 maak ik dit helaas maar al te vaak mee . . .

jef007
Berichten: 1679

#9 , 06 dec 2019 16:55

Telkens als ik een nummer 2 moet doen heb ik inmense pijn en moet ik zo snel mogelijk me verzorgen met izobetadine zeep.
als hij immense pijnen lijdt, zou ik de 100 bellen om me naar het ziekenhuis te laten voeren!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 06 dec 2019 17:41

als hij immense pijnen lijdt, zou ik de 100 bellen om me naar het ziekenhuis te laten voeren!
Google even "Hidradenitis Suppurativa" en kijk naar afbeeldingen
Best niet voor 't eten, en ook niet te kort nadien.

Rond de anus, gaan bij elk kakske de wonden weer open ...

100 of spoed kan daar ook weinig aan doen buiten ontsmetten
Is dus ook niets voor daar


Maar evenmin een geldige reden om tijdens periode van verval toch met de auto te gaan rijden
Daar zijn eigenlijk geen geldige redenen voor ...

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#11 , 06 dec 2019 20:28

Telkens als ik een nummer 2 moet doen heb ik inmense pijn en moet ik zo snel mogelijk me verzorgen met izobetadine zeep.
als hij immense pijnen lijdt, zou ik de 100 bellen om me naar het ziekenhuis te laten voeren!
pijn is relatief

als hij nog met de wagen kan rijden is er geen reden om de 100 te bellen, dan kan hij evengoed zelf naar spoed rijden.

zoals inzuma zegt, op spoed kunnen ze er ook niks aan doen dat hij geen zalf in huis heeft (ongeacht de oorzaak daarvan), er zijn andere manieren om aan de zalf te geraken.

de spoedgevallen zijn nu al overbevolkt omdat mensen te rap en te vaak naar daar gaan voor pathologieën die er gewoon niet thuishoren waardoor de wachttijden oplopen en de agressie (meestal verbale) toeneemt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”