koerier tekent zelf pakket af

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

koerier tekent zelf pakket af

#1 , 02 dec 2019 14:57

Raar geval

verwacht een pakket waarvoor moet afgetekend worden voor ontvangst. Laat het leveren bij mijn ouders.
ze waren die dag toevallig niet thuis. Toch krijg ik om 11u30 een mail dat het pakket bezorgd is.
De handtekening is ook zichtbaar en blijkt dat mijn moeder dit zou afgetekend hebben terwijl ze op haar werk zat. De handtekening komt ook totaal niet overeen met die van haar maar zijn de eerste letters van haar naam met een krabbel door.
Bij thuiskomst zat er geen brief in de bus noch een pakket voor de deur.

Ik vermoed dat de koerier dit uit tijdsdruk zelf heeft afgetekend en het pakket voor de deur gezet en dat een passant dit heeft meegenomen.

Navraag bij de buren leverde ook niets op.

wat zijn mijn rechten?
Laatst gewijzigd door Meeboo op 02 dec 2019 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 02 dec 2019 14:59

Klacht indienen voor diefstal, en van zodra u de vervalste handtekening hebt, schriftvervalsing.

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

#3 , 02 dec 2019 15:01

Is de verzender niet aansprakelijk in dit geval?
Ik heb wel betaald voor een product maar niets gekregen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 02 dec 2019 15:07

Verzender gaat zeggen dat hij een afgetekend ontvangstbewijs heeft.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 dec 2019 15:37

En begin maar met rechtbank en een grafoloog 2 jaar verder en een pak geld dat u eerst moet betalen, laat dit toekomen is zo een afleverhuis dan ben je veilig, waar ik s'morgens een krant gaat kopen leveren ze daar elke dag een een ganse lichte vrachtwagen af, en niemand hoef dan thuis te zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

#6 , 02 dec 2019 15:41

kon helaas niet enkel huislevering en aftekenen voor ontvangst

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 02 dec 2019 16:09

Start gewoon de procedure van niet ontvangen zending - dan PV politie waar uw moeder ook een kleine verklaring moet afleggen en haar handtekening plaatsen. Normaal kan politie gebruik maken van een specifieke tekst die uw moeder en u zullen moeten schrijven.
Pv gaat naar parket.
PV nr en zo bezorgd u aan firma.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 02 dec 2019 17:55

Raar geval
Raar :?:
Courant ...

Ik vermoed dat de koerier dit uit tijdsdruk zelf heeft afgetekend en het pakket voor de deur gezet en dat een passant dit heeft meegenomen.
Of courier zelf ...

Betaald met VISA / Paypal ? (Altijd doen bij online aankopen !)

Meteen betwistings-procedure daar starten

D0gD0g

#9 , 03 dec 2019 08:10

Heb dat ook al meegemaakt. Vind het wel raar dat die bedrijven en leveranciers geen actie ondernemen tegen die koeriers.
Dat spelletje blijft duren en de klant is min of meer de dupe en word negatief bekeken.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 dec 2019 14:08

Helaas ook al meegemaakt. Koerier had mijn handtekening in zijn systeem zitten (van maaanden er voor) en heeft deze op een of andere manier herbruikt. Ik kreeg dus een mail met mijn handtekening dat mijn pakket afgeleverd was terwijl ik op het werk zat... Na enig aandringen (!) bij verschillende buren bleek toch dat één van hen het pakket aanvaard had en ondertussen zelf in gebruik had genomen...

Terug naar “Consumenten Koop”