Vakbond

Tinneke 1
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vakbond

#1 , 30 nov 2019 17:49

Ik heb last met een vrijgestelde vakbondsafgevaardige op mijn werk . Deze persoon kent mij niet( ik heb hem nog nooit ontmoet ) maar wil mij kost wat kost buiten . ik moet er wel bijzeggen dat mijn managers mij steunen . Waarschijnlijk door voorgelogen roddels maar niet zeker . Wat kan ik doen ? Waar kan ik terecht ? Dit is bijna 1.5 jaar bezig en ben het beu!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2019 18:29

Neem contact op met de vertrouwenspersoon binnen uw bedrijf of aangesteld door uw bedrijf.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 30 nov 2019 19:08

Is dat iemand van uw vakbond?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 01 dec 2019 00:06

Waarom zou een vakbondsafgevaardigde die u niet kent meer macht hebben dan uw bazen?
Vakbondsafgevaardigden die hebben toch niets te zeggen over u.
En hij kent u niet, waarom wil hij u dan wel weg?
Is dit wel in België of in een communistisch land?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

CityBird
Berichten: 792

#5 , 01 dec 2019 09:02

Dacht net hetzelfde.

Waarom wil die jou buiten en vooral, hoe gaat die dat voor mekaar krijgen?

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 01 dec 2019 09:52

Het probleem is erg herkenbaar, zeker in grote bedrijven.

Sommige afgevaardigden lopen nogal snel naast hun schoenen, voelen zich 'machtig' en accepteren de gezagsrelatie niet meer. Ze maken ook beloftes die ze niet kunnen houden en spelen het spel persoonlijk, bijvoorbeeld wegpesten teamleader of manager.

Door de overmatige bescherming en de invloed die zij hebben ken ik verschillende bedrijven waar de manager danst naar de pijpen van de afgevaardigde i.p.v. omgekeerd.

Belangrijk dat u goed overlegt met uw hiërarchische lijn, goed oplet wat u zegt en doet. Bij mij hebben ze destijds een gesprek opgenomen via een telefoon - de ze niet op zak mochten hebben - en vervolgens het gesprek bewerkt. Gelukkig voelde ik nattigheid en heb ik het gesprek zélf ook opgenomen. Illustratie hoe het spel soms gespeeld wordt.

Juridisch is er weinig aan te doen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Tinneke 1
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 dec 2019 07:27

Thomas morus, is echt wel in België. Ikzelf ben niet aangesloten daar je als team leader toch geen steun krijgt van hen .

Tinneke 1
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 dec 2019 07:34

Citybird, probleem is dat ik dat niet echt weet wat deze vakbond hun probleem is. Ik werk in een firma waar verschillende zones zijn . Ik ben team leader in 1 van deze . Draait perfect . Wel veel werk mee gehad en een paar moeten laten gaan, maar dit is 2 jaar geleden. Voordeel is dat mijn team (24 personen )mij ten volle steunen .

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 dec 2019 10:00

en een paar moeten laten gaan, maar dit is 2 jaar geleden.
goed dat er vakbondsafgevaardigen zijn die zoiets niet vergeten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 dec 2019 10:14


goed dat er vakbondsafgevaardigen zijn die zoiets niet vergeten
Ik heb ook vakbondsman geweest, zelf de eerste pagina van de kranten gehaald in 1976

Maar nooit kan je voor iedereen goed doen, en al zeker nooit voor niet gesyndikeerden

Vrouw is nu 78 jaar en nog lid van het ABVV.


Aan TS zou ik zeggen praat eens tegen deze man, en draai niet rond de pot, vraag wat hem dwars zit.naar preventie en andere gaan kan enkel de zaak verslechten, mensen spreken mensen, buiten de forums heb ik geen enkele vijand !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tinneke 1
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 dec 2019 17:08

De reden ...soms kan het ni anders he . Iedereen moet zen werk doen . Ook ik .managment heeft ze ontslagen niet ik

Sirkii
Berichten: 5395

#12 , 04 dec 2019 18:23

en een paar moeten laten gaan, maar dit is 2 jaar geleden.
goed dat er vakbondsafgevaardigen zijn die zoiets niet vergeten
Wat is dat nu voor een opmerking! Soms kun je niet anders dan sommige medewerkers laten gaan om tot een performant team te komen. Neem het van mij aan dat de meeste bedrijven dit niet lichtzinnig doen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 04 dec 2019 21:34

T.S., ik herhaal mijn goede raad nog eens:

Neem contact op met de vertrouwenspersoon binnen uw bedrijf of aangesteld door uw bedrijf.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”