Verkoop activiteit...

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

Verkoop activiteit...

#1 , 27 nov 2019 14:33

Beste,
een vraag over de verkoop van een deel van mijn zaak.

Ik heb een VOF die werkt in transport in de winter en in de toeristische sector in de lente/zomer en herfst.

Ik heb een koper voor het toeristische deel dat nu stilligt tot eind maart..

De verkoop gaat over een website en goederen en materialen om te verhuren in de zomer.
Mijn goederen staan in een loods die ik huur en waarvan ik de huur wil stoppen na de verkoop van dit deel van mijn zaak.
Dus ik wil zo snel mogelijk van de zaak af.
De koper stelt nu voor om eventueel al de goederen(rijdend materiaal) komen op te halen en bij hem stockeren (of ze bij mij of hem staan maakt niet veel verschil veronderstel ik)zodat ik de huur kan opzeggen of een andere huurder zoeken vanaf eind december. De papieren van het rijdend materiaal en de reservesleutels blijven bij mij(zijn voorstel)
Nu staat het materiaal sowieso stil tot de lente en hij zou liefst een factuur hebben pas op 1 april als zijn boekjaar 2020 begint en de inkomsten komen.
Als wij nu een overnamecontract tekenen ,met latere betalingen ....zou hij al direct kunnen gebruik maken van mijn website ook!?

Wat is best??
We tekenen een overname-contract en ik factureer een deel dit jaar nog te betalen voor de website en zo, en zie dit als voorschot ,en ik maak een factuur in april 2020 voor de rest(rijdend materiaal)... Dit alles duidelijk vermeld in het overname-contract !!

Moet ik speciaal op dingen letten of voorzien? Ga ik zeker zijn om mijn geld te ontvangen in april 2020 na opmaak factuur dan??

Kan ik dit allemaal zelf doen of is het beter om dit door een advocaat te laten doen??

iemand een idee om verrassingen te vermijden ??

mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding