parkeerretributie

pixelfl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

parkeerretributie

#1 , 26 nov 2019 14:10

Hallo,

in oktober parkeerde ik mijn wagen, daar ik niet over klein geld beschikte en niet met kaart kan betalen aan parkeerautomaat en ook niet via een app, ging ik opzoek naar iemand in de buurt die 5 euro kon wisselen.Ik ben de bank binnengelopen en heb het geld gewisseld. bij het terugkeren zag ik de parkeerwachter in de verte al foto's maken van mijn wagen, ik riep hem halt toe, maar geen antwoord.

Plots zag hij mij afkomen en versnelde hij rap het proces, hij deed verder toen ik bij hem stond en zei dat het al te laat was, en dat, indien geen enkel geld ik maar paar 100 meter verder ondergronds moet parkeren. Hij stak de boete tussen mijn ruitenwisser en vertrok. Toen heb ik rap nog een ticketje gekocht. Tijd tussen boete en ticket = 4 minuten.

Daarna ben ik nog een broodje gaan halen, dit was mijn oorspronkelijke doel, dit kan ik ook aantonen met een betalingsbewijs. Mijn klacht werd bij het stadsbestuurd als ongeldig gezien. Heb ik hier een poot om op te staan bij een vrederechter of betaal ik beter gewoon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 26 nov 2019 14:16

u had inderdaad op het ogenblik van de retributie geen geldig betaalbewijs dus vrees dat u erg zwak staat

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 26 nov 2019 14:22

Zo'n excuses hebben ze op de rechtbank al vaak gehoord, ik zou dus gewoon betalen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 nov 2019 14:55

Toen heb ik rap nog een ticketje gekocht.
Zotte kosten gedaan ...
Tijd tussen boete en ticket = 4 minuten.

Heb ik hier een poot om op te staan bij een vrederechter
Niet echt ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 27 nov 2019 11:41

Zelfde probleem maar zonder parkeerwachter :)

Vorige week parkeer ik ergens aan de kust; bij uitstappen om naar de automaat te gaan, merk ik dat een parkeercontrolewagentje (of hoe heet zo'n onding?) , met camera's dus, voorbijrijdt.

Ticketje nemen, eerst iemand die bezig was laten betijen, betalen... Hooguit een paar minuten nodig. Hoe wordt zoiets beoordeeld ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 27 nov 2019 13:29

Bonnetje gekregen, of niet :?:

Je stuurt een betwisting dat het even duurt om naar de parkeerautomaat te gaan, te wachten tot de voorganger gedaan heeft, en je ticket te nemen

Met zo'n autootjes hebben ze 0,0 bewijs of je geparkeerd of stil stond

Normaal sturen ze op basis daarvan, parkeerwachters uit
En als ze nog wat verder koppelen, houden ze die binnen als ze zien dat er een ticket op de gespotte nummerplaat doorkomt ...

Dat je daar je nr plaat tegenwoordig moet ingeven is niet omdat de bonnetjes doorgegeven worden ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 27 nov 2019 13:37

Bedankt, ik houd u op de hoogte :D

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 nov 2019 18:49


Met zo'n autootjes hebben ze 0,0 bewijs of je geparkeerd of stil stond

Normaal sturen ze op basis daarvan, parkeerwachters uit
En als ze nog wat verder koppelen, houden ze die binnen als ze zien dat er een ticket op de gespotte nummerplaat doorkomt ...
Ik denk dat je iets achterloop, in Knokke-Heist kan dat vanop afstand op een computer.

Lees dit eens
https://www.hln.be/in-de-buurt/knokke-h ... ~a09e9e6a/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 28 nov 2019 01:20

Ik hoor van jou graag waar de wetgeving toelaat dat de inschatting stilstaan / parkeren gebeurt vanop afstand, en op basis van een paar foto's genomen vanuit een ander voertuig terwijl dat voorbij rijdt ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 nov 2019 09:06

Ik hoor van jou graag waar de wetgeving toelaat dat de inschatting stilstaan / parkeren gebeurt vanop afstand, en op basis van een paar foto's genomen vanuit een ander voertuig terwijl dat voorbij rijdt ...
Sorry hoor dit heb ik nog niet ergens gelezen laat staan dit ik dit weet, maar ik geloof u !!

Ik ga minstens één keer per week naar Knokke en gebruik ook die parkingspalen, nog nooit een boete gehad, dit zal wel correct werken anders zou de Heer Lippens wel maatregelen treffen, en Knokke heeft een modern politie korps !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 28 nov 2019 13:50

Men moet bewijzen dat er inderdaad geparkeerd werd
Kan moeilijk met een momentopname adhv een paar foto's genomen binnen zeer korte tijdsspanne (in voorbijrijden)

Orran
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#12 , 02 dec 2019 18:29

Ik stel me inderdaad vragen over die voertuigen... Die moeten toch vaak valselijk denken dat je in overtreding bent? Met een parkeerwachter te voet kan hij/zij kijken of je aan de parkeermeter staat (of je kan roepen als het enen is zonder werkende ogen) en zo een verkeerde vaststelling 'in de vlucht' vermijden.

Maar met zo'n voertuig gaat die voorbij zijn terwijl je naar de meter bent, je gaat het niet eens weten en je zal pas melding krijgen enkele dagen na de inbreuk? Ik zie daar toch wel enkele problemen in...

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 02 dec 2019 18:58

Ik denk dat zo'n probleem grotendeels opgelost is als ze gewoon controleren wie 3, 4of 5 minuten tevoren betaald heeft. Met aangepaste software zijn er dan veel discussies in de kiem gesmoord. En als ze dan drie of vier keer per uur voorbijrijden, en rechts + links vooruit en achteruit filmen zullen er weinig ontsnappen aan de retributie :(

Wat wel een schending van de heilige privacy kan worden, is dat die beelden (film?) ook de voorbijgangers, etalages.... weergeven, en als ze daar dan gezichtsherkenning aan koppelen.... De mogelijkheden zijn eindeloos. :roll:

Wordt ongetwijfeld vervolgd

Terug naar “Andere”