Slagen en verwondingen (mijn verhaal)

Gebruiker2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen (mijn verhaal)

#1 , 09 nov 2019 09:03

Ik heb even een vraag ivm handelen van de politie. Hebben ze hier juist gehandeld? Ik doe even mijn verhaal, bedankt voor het lezen..
Mijn ex noem ik hieronder P.

Ik zat enkele jaren geleden in een huwelijk met huiselijk geweld (tegenover mij)
Ik ben daar meerdere klachten voor gaan indienen. De politie is ook enkele keren ter plaatste gekomen. Als de politie toekwam veranderde mijn ex natuurlijk in de perfecte echtgenote. Praatje doen met de politie en doen alsof er niets aan de hand was. P stelde zich poeslief op en wist hoe zich te gedragen.

Na de zoveelste klacht die ik ging indienen bij de politie kwam er een inspecteur naar mij toe. Ik hoorde hem zeggen tegen een collega “is het weer de vrouw van P?” En hij kwam me zeggen dat ik beter niet meer kwam. Dat ze wel wat beters te doen hadden dan naar mij luisteren en pv’tjes opstellen.
Ik ben toen ook vertrokken en heb die dag geen klacht ingediend.

Enkele weken later kwam ik ‘s nachts boven in de slaapkamer. Mijn ex lag in bed. (P is alcoholiker. Dat is heel het probleem van de agressiviteit)
P duwde me tegen de grond en kwam op me zitten. Volgens mij had P die dag iets van drugs genomen. Ik kreeg P niet meer van me af en opeens had die een paardenkracht in zich die er anders nooit was. Het is wel nooit bevestigd of de drugs echt het geval was, maar ik vermoed dus van wel..
P heeft die avond mijn lip kapot geslagen en heeft zeker 15min op me gezeten en dreigde me te vermoorden en mijn hoofd tegen de hoek van het bed te slagen. Ik dacht ook echt dat ik daar die avond ging sterven..
P heeft mijn gsm genomen (nog steeds stomdronken) en naar mijn moeder gebeld om te roepen door de telefoon dat ik een slet en een hoer was. Ik heb toen liggen roepen door de telefoon dat mijn mama onmiddellijk de politie moest opbellen.
Mijn ma woont heel ver van me vandaan en heeft toen ook in volle paniek de politie gebeld.

Even later stond de politie beneden te kloppen op de voordeur, maar natuurlijk deed P niet open.
Het heeft nog 10min geduurd voor de buurvrouw telefoneerde dat er politie voor de deur stond en dat P ging open doen..

Ik ben toen hysterisch naar de politie toegelopen en wist niet waar te beginnen.
Wat heeft de politie toen gedaan vraag je u af? Een pv opgesteld en erop geschreven dat ik “ronduit hysterisch” was..
Ik ontken dit ook niet, enof ik hysterisch was!! Maar het kwam over alsof ze niet wouden luisteren naar mijn verhaal. Als ik niet zou kalmeren dreigde ze te vertrekken..

Een jaar later is er een proces voor de rechtbank gekomen. Mijn ex heeft probatievoorwaaden gekregen waaronder niet drinken en zich laten begeleiden.
Ondertussen zijn we ook gescheiden en heb ik een nieuwe partner.
Het is echter nog niet volledig afgerond. Ons huis moet nog verkocht worden en er komt nog een vereffening verdeling. Ik moet P dan terug onder ogen komen en ik kijk hier zo tegenop!

Tussen dat voorval en de rechtbank heeft nog een gat van een jaar gezeten. Ik ben moeten wegvluchten. Ben vertrokken zonder persoonlijke spullen en heb dagen bij vrienden moeten smeken of ik op hun sofa mocht slapen tot ik een andere oplossing gevonden had..
Ik heb naar het CAW gebeld maar het was al laat en die hadden geen slaapplaats. “Probeer eens bij familie” zeiden ze.. Moest ik dat kunnen doen, dan had ik niet naar het CAW moeten bellen he.. Die lieten me dus ook in de steek.

Tot op de dag van vandaag vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn moest die buurvrouw niet getelefoneerd hebben dat er politie stond. Of als P mijn ma niet getelefoneerd had.
Was ik dood geweest terwijl de politie 10min stond te gapen aan de andere kant van de deur?

Ik vind dat het systeem hier echt gefaald heeft. Hebben ze echt alles gedaan wat ze konden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 09 nov 2019 09:32

Enkele extra vragen:
Heeft u ooit medische attesten van de letsels die uw partner had aangebracht, laten voegen bij de dossiers?
Zijn er ooit meerdere escalaties op 1 avond geweest waarbij de politie meerdere keren moest tussen komen?

De politie kan zeer weinig doen buiten een pv opstellen. Daarna is het wachten of het parket het nodig acht te vervolgen. Ze dienen als neutrale partij op te treden en moeten beide partijen aanhoren. De vaststellingen hiervan moeten ze zo noteren. Zoals bv dat u hysterisch was. Het is voor die mensen ook zeer frustrerend om zulke feiten te zien en niks te kunnen doen. Zeker als die een jaar of meer aanslepen. IFG of intrafamiliaal geweld is een groot probleem in onze maatschappij waarop er geen snel antwoord is als het slachtoffer zelf geen stappen neemt.
Het is niet correct van de politie om te stellen dat ze wel wat beter te doen hebben dan het zoveelste pv voor u op te stellen, maar dit komt vanuit hun frustratie dat dergelijke pv's een druppel op een hete plaat zijn.

Gebruiker2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2019 09:46

Heeft u ooit medische attesten van de letsels die uw partner had aangebracht, laten voegen bij de dossiers?

Ik ben één keer naar de dokter geweest voor mijn hand dat open lag. Ik heb dit attest toen binnen gebracht en een pv laten opstellen.
En bij het voorval dat ik hierboven uitgebreid beschreven heb hebben ze ook een foto getrokken van mijn gezicht.

Zijn er ooit meerdere escalaties op 1 avond geweest waarbij de politie meerdere keren moest tussen komen?

Neen... Na de eerste keer die avond wil je echt niet nog eens bellen. Ik weet ook dat ze dan met een gezicht tot op de grond zullen terug keren.. (sorry, dit is jammer genoeg realiteit)
En je wil ook gewoon geen last zijn..

Alvast bedankt voor uw antwoord

Reclame

pitbullspikey
Berichten: 54

#4 , 20 nov 2019 00:42

wat versta jij onder een kapotte lip ?
en als persoon x drugs zo genomen hebben en dit anders niet doet dan gingen de agenten dat zeker wel gezien hebben want zoiets kun je niet verbergen
Eventjes gebeld naar CAW ?? ernstige zakens worden persoonlijk behandeld CAW is geen hotel daje eventjes kunt bellen voor boeking é

Gebruiker2
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 nov 2019 14:24

@pitbullspikey
Ik wil de foto’s er gerust bijplaatsen, maar denk niet dat je dat heel erg smakelijk zou vinden.. Een dikke lip, met een tand door en overal bloed.

Ik heb geen ervaring met drugs en ik heb geen idee of je dit wel of niet kan verbergen. Ik weet alleen dat ze haar alcoholgebruik jarenlang verborgen heeft gehouden en bijna niemand (behalve echte dichte mensen) dit ooit gemerkt heeft. Dus ik schrik van niets meer.

Wat moet je dan doen als je met een ernstige zaak om pakweg 2u ‘s nachts op straat staat? Moest ik zoals een zwerver op een bankje in het park gaan liggen?
U mag me anders gerust een naam en telefoonnummer geven van een instantie die wel kan helpen in zo een geval.. Ik wist het toen even niet meer.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 nov 2019 15:43

Eventjes gebeld naar CAW ?? ernstige zakens worden persoonlijk behandeld CAW is geen hotel daje eventjes kunt bellen voor boeking é
U vindt dit onvoldoende ernstig :?:

Politici krijgen bewaking voor véél minder ernstige "feiten".

Ter info
http://www.stat.policefederale.be/crimi ... al-geweld/

pitbullspikey
Berichten: 54

#7 , 27 nov 2019 14:32

Eventjes gebeld naar CAW ?? ernstige zakens worden persoonlijk behandeld CAW is geen hotel daje eventjes kunt bellen voor boeking é
U vindt dit onvoldoende ernstig :?:

Politici krijgen bewaking voor véél minder ernstige "feiten".

Ter info
http://www.stat.policefederale.be/crimi ... al-geweld/
ik bedoel hiermee niet dat dit geen ernstige zaak is maar wel dat zoiets niet telefonisch kan behandeld worden door caw

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”