Bi-locatie help?

PlusmamaF
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bi-locatie help?

#1 , 13 nov 2019 13:37

Beste,

Toen mijn man en zijn ex-vrouw uit elkaar gingen is er een regeling in voorlopige maatregelen opgesteld voor de kinderen. Mijn man werkt vol continu, en kreeg de kinderen in zijn vrije dagen. Aangezien hij geen opvang kon voorzien met de drie shiften.

Nu zijn we een aantal jaar verder. Wij zijn getrouwd. Zijn ex-vrouw vroeg zelf meerdere keren om week om week regeling.
Ik ben door die vraag van job veranderd, korter bij huis, zodat ik ook in de opvang van de kinderen kon voorzien op de momenten dat hij dat door zijn werk niet kan.

Nu neemt zijn ex-vrouw haar woorden terug. Er was mondeling afgesproken dat in januari de week om week regeling van start zou gaan.

Kunnen wij hier iets aan veranderen? Kunnen wij ergens terecht om toch nog week om week te krijgen?
Sinds deze zomer kijken wij daar enorm naar uit. Meer regelmaat voor de kinderen. Meer quality time met hun papa. Meer betrokken bij schoolleven...

De kinderen zijn 6 en 8.

Is het het proberen waard hiermee verder te gaan, of is de strijd bij voorbaat al verloren?


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 13 nov 2019 14:30

De vader vraagt een herziening aan bij de familierechtbank (als er reeds een vonnis was hierover. als er géén rechterlijk vonnis is, vat hij de zaak aan omwille cvan de redenen die u hier opsomt. Die zijn absoluut relevant. Daarbij is het ook zo dat iedere ouder aan de rechtbank om een gelijk verdeeld verblijf kan vragen, omdat elke ouder het recht en de plicht heeft zijn/haar kind(eren) op te voeden en er een solide relatie mee op te bouwen. Alleen als er ernstige redenen zijn, kan een rechter dat weigeren. De rechter moet die redenen dan ook goed beargumenteren in zijn eindvonnis. Dus ja, de vader heeft alle kansen om de bilocatie toegewezen te krijgen. Maak die stap naar de rechter, zodat jullie wens en afspraak ook officieel wordt.

PlusmamaF
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2019 19:53

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben ook een groepje op whatsapp. Waar de mama, de papa en ik in zitten. Dit omdat er ook vaak van mij wordt gevraagd door haar om schoolvrije dagen op te vangen.

Daarin staat nog een kleinigheid van de week om week die normaal zou gebeuren. Waar mijn man vraagt hoe zij het ziet, zodat we ons ernaar kunnen plannen en het in het begin misschien niet makkelijk zal zijn.
Waarop zij reactie geeft dat het idd niet makkelijk zal zijn.

Dient dit meegenomen te worden naar advocaat/rechtbank, om aan te tonen dat dat wel degelijk de bedoeling was om naar week om week regeling te gaan? Of kijken ze daar niet naar?

Alvast bedankt.

Reclame

PlusmamaF
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2019 07:47

Even een update.

Na wat praten is de reden dat ze de week om week niet meer wil, ze zich er niet goed bij voelt. Ze zou de kinderen te hard missen en ze vindt de papa niet betrokken genoeg omdat hij zaterdag niet op de voetbal matchen is.
Nu, hij werkt 3 van de 5 weekends. Op feestdagen ook. Als de kinderen bij hem zijn is hij altijd op elke match. De rest is hij werken. Hij doet dit werk al 17 jaar en zij wist dat dus voor ze aan kinderen begon met hem. En dus ook bij de scheiding.

Kan hij hierop afgerekend worden?

Als de kinderen hier zijn missen ze nooit school of hobby. Ookal zijn alle hobby's eenzijdig gekozen door de ex, en had hij maar te volgen.
Ook is hij nog nooit niet komen opdagen voor de kinderen of dergelijke.

Ik ben bang dat ze de slag gaat winnen met dat ouderwetse 'mama is baas' gedoe. Zij vindt dat hij niet genoeg doet. Dus zij voelt zich er niet goed bij. Dus het mag niet...

Vader1
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2019 19:14

Er zijn toch nog 100 andere manieren om de regelingen te regelen. Week om week met een woensdag met de andere ouder of drie dagen om vier dagen en de week erna omgekeerd. Er kan veel uitegewerkt worden als jullie maar een beetje bemiddelen. Een bemiddelaar kan jullie helpen denk ik. Deze mensen hebben daar ervaring in en zullen jullie goed kunnen begeleiden.

PlusmamaF
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 nov 2019 07:29

Bedankt voor uw reactie.

Die regeling met de woensdag bij de andere ouder lijkt wel leuk. Heb ik nog nooit gehoord. Maar is wel een geweldig idee.

Vader1
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 nov 2019 13:05

Dit zijn nog enkele voorbeelden. Er geen oorlog van maken en proberen samen een oplossing te vinden is beter voor iedereen ,en vooral voor de kinderen.
http://ouders.tweehuizen.be/content.asp ... nline=TRUE

PlusmamaF
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 nov 2019 13:55

Een oorlog is het laatste wat we willen. Het was allemaal mooi afgesproken en iedereen, ook kinderen, keken er al maanden naar uit...
Maar het is wel duidelijk dat haar woord ons geen zekerheid kan bieden. Het last minute intrekken van de afgesproken week om week bewijst dit...

Wij willen gewoon rust is ons leven, met de kindjes. En iedereen blij.
Ikzelf heb ook altijd een goede verstandhouding gehad met de mama van de kinderen. En heb haar ook vaak geholpen gehad met oovang enzo.. '

Dit is gewoon een heel jammere zaak nu...

Bedankt voor de info link.

Terug naar “Echtscheiding”