eigenaar maar wil geen eigenaar zijn

Unknown123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

eigenaar maar wil geen eigenaar zijn

#1 , 06 nov 2019 11:45

Hallo

Ik ben naakte eigenaar van een woning sinds mijn geboorte. Er zijn twee vruchtgebruikers van, 80 en 50 jaar oud(familieleden).
Echter ben ik niet geïnteresseerd om deze woning in mijn bezit te houden. De familieleden zijn niet akkoord met een verkoop. Worden woningen vaak verkocht MET vruchtgebruik?

Er gebeuren namelijk strafbare feiten IN de woning, en ik wil hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden aangezien ik de eigenaar ben.
Is er een mogelijkheid om het vruchtgebruik te laten schrappen aangezien ze deze niet als goede huisvader beheren?

Nog meer ingewikkeldheid, er zijn hoogstwaarschijnlijk schulden op het goed, als ik de eigendom dus verkoop betekent dit dan dat ik de schulden overneem?

Danku….

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 06 nov 2019 12:59

Als een van de vruchtgebruikers niet je (stief)ouder is dan kan je gerechterlijk een gedwongen verkoop vorderen. Schakel hiervoor een advocaat in. Mogelijk kregen familieleden vruchtgebruik bij t overlijden van je beide ouders in ruil voor je opvoeding doch dan moet daar een testament van bestaan waarin mogelijks ook staat dat het vruchtgebruik bv uitdooft op je 21ste.

Als blote eigenaar kan je niet aansprakelijk gesteld worden voor “misdaden” van de vruchtgebruiker(s)

De enige schuld die op het huis kan rusten is een niet afbetaalde hypotecaire lening die al liep toen je de blote eigendom erfde. Geen enkele bank gaat een hypotheek geven op een vruchtgebruik.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 06 nov 2019 13:17

"Ik ben naakte eigenaar van een woning sinds mijn geboorte."

Ik ben ook naakt geboren.
Maar geboren worden als naakte eigenaar dat is pas echt straf.

Hoe heb je die naakte eigendom in de verloskamer verkregen? Intrigerend :shock: .
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

arouet
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2019 13:39

"Ik ben naakte eigenaar van een woning sinds mijn geboorte."

Ik ben ook naakt geboren.
Maar geboren worden als naakte eigenaar dat is pas echt straf.

Hoe heb je die naakte eigendom in de verloskamer verkregen? Intrigerend :shock: .
Dat kan volgens mij als het een erfenis is die de vraagsteller heeft verkregen van zijn/haar vader die is overleden tijdens de zwangerschap. Ik meen dat je nog niet geboren moest zijn om te kunnen erven.

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 06 nov 2019 13:47

Ja dat is zo, maar is zo uitzonderlijk dat ik het van TS graag bevestigd had gezien.
Want er zijn ook mensen die denken dat ze naakte eigenaar zijn waar dat niet het geval is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 06 nov 2019 15:17

Worden woningen vaak verkocht MET vruchtgebruik?
Neen, en niemand gaat daar een enigszins deftige prijs voor betalen
Zeker niet met iemand van 50 als vruchtgebruiker ... die leeft best mogelijk nog 30-35 jaar

Koper heeft geen enkel "genot" van zijn aankoop, maar draait wél op voor de grote kosten aan de eigendom
Er gebeuren namelijk strafbare feiten IN de woning, en ik wil hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden
Dan doet u aangifte bij de politie.

Nog meer ingewikkeldheid, er zijn hoogstwaarschijnlijk schulden op het goed, als ik de eigendom dus verkoop betekent dit dan dat ik de schulden overneem?
Dat zou je als naakte eigenaar toch moeten weten dan ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 06 nov 2019 15:20

Hoe heb je die naakte eigendom in de verloskamer verkregen? Intrigerend :shock: .
Dat is bijvoorbeeld al een mogelijke manier ...
Moeder die overlijdt bij of kort na geboorte.
Zeldzaam geworden, maar het gebeurt nog steeds.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 06 nov 2019 15:21

Want er zijn ook mensen die denken dat ze naakte eigenaar zijn waar dat niet het geval is.
Kan men zien door in te loggen in MyMinFin (digitale toepassing van de overheid)

Terug naar “Andere”