Werkzoekende terug schoolgaand

lauren.vereert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkzoekende terug schoolgaand

#1 , 04 nov 2019 18:56

Ik zit in een verschrikkelijk lastige situatie. In Januari 2017 ben ik gestopt met school, ik was toen 18,5 jaar. Nu 2 jaar later ga ik naar het KISP om mijn Secundair diploma te behalen dit samen met Medisch Administratief Bediende. Nu wordt ik al bijna 3 maand van hier naar daar gestuurd niemand die weet wat ik kan of mag doen. VDAB zegt dat ik maar naar een voltijdse job moet zoeken en mijn opleiding moet laten vallen, maar ik doe dit voor een betere toekomst zodat ik toch kan verder studeren en alleen kan gaan wonen samen met mijn dochter.

Ik heb geen recht op uitkering omdat de opleiding niet erkend is door VDAB, ook doe ik momenteel niet genoeg uren om een vrijstelling aan te vragen dit omdat mij vertelt was dat ik wel als student zou kunnen gaan werken. Nu vraag ik me af of ik mijn statuut toch kan later veranderen naar student zodat ik toch studenten werk kan doen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebrnaam
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2019 16:20

Er is vééél te weinig info om hier een goed advies in te geven.
- Hoe lang duurt de opleiding nu nog die je aan het volgen bent?
- heb je je wachttijd bij vdab volledig doorlopen en heb je na je wachttijd (Beroepsinschakelingstijd) al uitkeringen aangevraagd en ontvangen?
- los van de VDAB, komt de opleiding die je volgt in aanmerking om deze te volgen onder het studenten statuut?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”