weigering omgangsrecht

chendo wiggett
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weigering omgangsrecht

#1 , 23 okt 2019 22:20

Hallo

Mijn vriendin heeft een kindje die nu 2 jaar wordt november waar de biologische vader nooit heeft omgekeken. Hij woont al sinds de geboorte in Antwerpen en is vermoedelijk actief in een drugsklimaat. Nu krijgt zij een brief dat hij het omgangsrecht in het leven roept. Volgens de wet hebben de biologische ouders altijd recht op contact met het kind bij enkele uitzondering. Zijn hier gelijkaardige precedenten voor deze zaak?

Gelieve mij zo spoedig mogelijk een antwoord te geven

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 24 okt 2019 09:05

Het beste wat kan doen is zelf een voorstel doen inzake de omgangsregeling. Hij is en blijft de vader en heeft nu eenmaal rechten...
Stel voor dat hij 1 weekend per twee weken/maand krijgt of enig ander voorstel waarmee u kan leven.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 24 okt 2019 10:34

de biologische vader
Dat zegt weinig. Gehuwd? Wettelijk samenwonend? Kind erkend? "Biologische vader" betekent gewoon dat hij een kwakje heeft achtergelaten. Niets meer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 24 okt 2019 19:40

Enkel diegene die kind erkend heeft is de wettige vader.
Andere kunnen bezit van staat hebben maar een biologische vader heeft in principe geen rechten wettelijk bestaat die niet.
Hier eens lezen:
https://www.kennisplein.be/Documents/an ... 20KIND.pdf

Terug naar “Echtscheiding”