verborgen gebrek aankoop woning

StudentKU
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

verborgen gebrek aankoop woning

#1 , 22 okt 2019 10:51

Ik koop een huis aan, later blijkt dat er een asbest aanwezig is. Dus stel ik een vordering uit hoofde van verborgen gebrek én vermindering van de koopprijs.

Ik als eiser meen dan ook dat de notaris een precontractuele fout begaan heeft door de aanwezigheid van asbestprobleem te hebben verzwegen.
Mijn vraag: kan de notaris iets worden verweten, stel dat ze niets afwist van de aanwezigheid van asbest? De verkopers beweren ook dat ze niks wisten van de aanwezigheid van asbest....

Danku =)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 22 okt 2019 10:56

veel oude huizen hebben asbest. Dit had u perfect op voorhand kunnen (laten) nakijken.


Ik vrees dat u weinig kans maakt

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 okt 2019 15:30

Asbest is geen verborgen gebrek. Als u het huis grondig had bekeken en onderzocht had je dat wel gezien. De meeste plaatsen waar asbest werd gebruikt zijn ondertussen toch algemeen beken. (dak, isolatie cv, buizen, brandbeveiliging,...)
Waar hebt u het aangetroffen?

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 okt 2019 16:04

Dit is een klassieke huiswerkvraag. Loop eens naar een universitaire bibliotheek - het antwoord wacht daar geduldig op u.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Kopen”