Garagepoort opener verhuizen

Bart Vdl
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Garagepoort opener verhuizen

#1 , 16 okt 2019 15:10

Begin deze maand ben ik verhuisd omdat het huurhuis waarin ik woonde verkocht was. Toen ik pas in het huurhuis woonde heb ik een automatische garage poort opener geplaatst. Deze heb ik terug gedemonteerd om mee te nemen naar mijn nieuwe huurwoning. De eigenaar beweert nu dat ik de automatische opener had moeten laten hangen en wil een deel van mijn huurwaarborg niet betalen. Ik heb zelfs het factuur nog van de aankoop. Wat is hier de regelgeving over of waar kan ik dit terugvinden?

Mvg,
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 16 okt 2019 15:16

Garagepoort opener is van u, en mag je meenemen. Wel de schade herstellen, zoals vijs gaten etc

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 16 okt 2019 15:19

Garagepoort gaat nu open zoals vroeger?
Dan stelt u best de verhuurder met een AS in gebreke - met een Antwoord / Reponse kaart hebt u de handtekening van ontvanger. Brief indien deze terug komt dicht laten. in de brief schrijven wat ik geschreven heb. Schrijf ook dat u de As ook via gewone brief verstuurt - ik doe dat dan een dag of drie later op de bus.
Inhoud zeker ...dat u vanaf verzending AS +3 dagen u binnen de 10 dagen de ganse som+ intresten + kosten van verdere procedure op uw rekening wil / de specifieke rekening waarop huurder en verhuurder samen moeten tekenen door hem is vrijgegeven .
Indien niet dat u niet zal nalaten naar de vrederechter te stappen om de vrijgave te vragen.

Hopelijk hebt u foto's van de poort voor plaatsen met plaatsing en na verwijdering.
Bij vrederechter vraagt u ook alle extra kosten terug dus ook de AS en brief en eventueel nog andere kosten die u gemaakt hebt - o.a. kost bij vrederechter.

Reclame

Bart Vdl
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2019 15:31

Alles is achtergelaten zoals voorheen. De poort gaat dus open en dicht zoals ervoor. Foto's heb ik helaas niet.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 16 okt 2019 15:44

Eigenaar heeft pand natuurlijk verkocht mét automatische poort, die nu ineens manueel is ... :mrgreen:

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 okt 2019 16:03

Staat die poort omstandig beschreven in de ingaande plaatsbeschrijving? En wat staat er nu in de uitgaande plaatsbeschrijving?
Je dient het pand achter te laten in de staat zoals op de ingaande PB vermeld. Dus alle gaten gedicht en bijgeschilderd.

Bart Vdl
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 okt 2019 16:06

Er zijn nooit plaatsbeschrijvingen opgemaakt. Het huis is nu zelfs in nettere staat dan toen ik er introk.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 16 okt 2019 16:17

Dan maakt de verhuurder geen schijn van kans.
"sowieso" schrijf je zo.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 17 okt 2019 15:08

zelfs als je de volledige poort zou meenemen :)

bosprocureur
Berichten: 6854

#10 , 17 okt 2019 17:21

zelfs als je de volledige poort zou meenemen :)
:D Die poort zal wel al te zien zijn op streetview zeker ?

Terug naar “Huren”