Rekening geblokkeerd - wat nu?

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Rekening geblokkeerd - wat nu?

#31 , 16 okt 2019 14:48

TV is een slechte raadsman.
Ben je van iets beschuldigd?
Niet, toch?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#32 , 16 okt 2019 16:16

Het gaat niet over de vooruitbetaling van de volledige prijs.
TS schreef 3000 EUR.

"Het gaat erover of een onderzoeksrechter een dergelijke transactie als "volstrekt normaal" zal beschouwen of niet."
In een totalitaire staat weet men dat nooit.
Maar hier in B gaat die niets zoeken achter een overschrijving van 3000 EUR.
Thomas, je weet niet waarover je spreekt. (Ik ook niet, want ik ken ook de details niet. Enkel de politie weet waarover het gaat). Jij verkondigt hier doodleuk dat men niets zal zoeken achter die overschrijving? Feit is wel dat de rekening van de TS geblokkeerd is, de rekening is dus weldegelijk betrokken bij een transactie die onderzocht wordt / werd. Ik weet ook niet of het die €3000 is, maar de uitleg van de TS over dit gebeuren lijkt me bizar genoeg om "aan te nemen" dat het weldegelijk hierover gaat. Je kan deze transactie proberen "normaal praten" zoveel je wil, maar je weet even goed als ik dat dit alles behalve een normale manier van werken is als je vastgoed wenst te kopen, hé. Ik zeg niet dat de TS ook maar iets illegaals gedaan heeft, ik zeg enkel dat het een "vreemde" manier van werken is. That's all.

Maar je hebt gelijk: 100% zeker weet ik dit ook niet (zoals ik dit ook al in mijn vorige post zei). Mogelijk heeft een totaal andere transactie voor de blokkering van de rekening gezorgd. Nogmaals: enkel de politie weet dit (of de TS, maar vertelt hij het ons niet).
Ik garandeer dat mijn antwoorden 100 percent waterdicht zijn.
In mijn professionele leven heb ik geleerd nooit mensen te vertrouwen die beweren iets met 100% zekerheid te weten :wink: .
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#33 , 16 okt 2019 16:23

Ik beantwoord gewoon de vraag van TS.
Ik ga ervan uit dat een vragensteller niet liegt, anders is beantwoorden niet mogelijk.
Ik fantaseer dan ook niets bovenop de inhoud van de vraag.

In die optiek heeft TS absoluut niets verkeerd gedaan: rekeningnummer geven om overschrijving van een voorschot over te maken is wettelijk. Al de rest is voor fantasialand.

De rekening kan geblokkeerd zijn voor eigen veiligheid van TS.
Daar moet de bank een antwoord op geven.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 16 okt 2019 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#34 , 16 okt 2019 16:43

Thomas, kom even uit uw locatie "Utopia" en hou het bij de feiten:

1. Rekening is geblokkeerd.
2. Bank wil NIET zeggen waarom en verwijst door naar de politie voor meer uitleg.

Het is zoals je zelf zegt: als de rekening geblokkeerd is voor de eigen veiligheid van de rekeninghouder, dan zou de bank dit zeer zeker meedelen. De bank heeft dit niet meegedeeld en verwijst door naar de politie.

Wat kunnen we daaruit concluderen? Dat er iets verdachts was met de rekening / transactie op de rekening / andere rekening die verdacht is en een transactie naar de rekening van de topic starter gedaan heeft. De politie gaat niet zomaar rekeningen onderzoeken waar niets mee aan de hand is. Daar hebben ze echt geen tijd voor.

Dit zijn de feiten. Heeft helemaal niets met "fantaseren" te maken.

Los daarvan: In uw Utopia is het misschien volstrekt normaal dat een wildvreemde belt en zegt "Hey, ik wil 100% zeker uw appartement kopen zoder het ooit gezien te hebben, hier heb je alvast €3000". In "mijn wereld' is dit verre van normaal (en "normaal" is niet hetzelfde als "legaal", want jij gooit die twee nogal snel door elkaar, blijkbaar. Er zijn genoeg zaken die op zich "legaal" zijn, maar niet meteen "normaal"). Maar bon, ieder zijn gedacht, zeker?

Ik geef je wel gelijk dat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat bovenstaande transactie ervoor gezorgd heeft dat de rekening geblokkeerd werd en de bank enkel doorverwijst naar de politie. Ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat dit niet met zekerheid te zeggen is.

Verder horen we wel van de topic starter wat er uiteindelijk aan de hand was?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Yakamoz84
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#35 , 16 okt 2019 18:47

Ik ben het zowel met Thomas als met Gandalf eens.

Ikzelf, als vastgoedinvesteerder, heb in het verleden zowel een bod uitgebracht op een appartement dat ik nog niet had gezien alsook een optie genomen. Daarom vind ik dergelijke zaken niet heel abnormaal. Maar ik kan begrijpen dat dit voor 99 van de 100 mensen abnormaal is. Als je even denkt: op basis van google maps zie je waar het vastgoed ligt en of scholen, openbaar vervoer dichtbij is of niet; met google streetview kun je de buitenkant van het gebouw zien; de verkoper deelt mee of de electriciteit, lift gekeurd is; de verkoper deelt ook huur en algemene kosten mee. Als je dan in jouw overschrijving hiernaar verwijst, zie ik er geen graten in. Misschien ben ik naief en kunnen dingen zoals deze gebeuren.

Volgende stappen zijn:
- afwachten
- jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#36 , 16 okt 2019 19:09

Ik ben het zowel met Thomas als met Gandalf eens.

Ikzelf, als vastgoedinvesteerder, heb in het verleden zowel een bod uitgebracht op een appartement dat ik nog niet had gezien alsook een optie genomen. Daarom vind ik dergelijke zaken niet heel abnormaal. Maar ik kan begrijpen dat dit voor 99 van de 100 mensen abnormaal is. Als je even denkt: op basis van google maps zie je waar het vastgoed ligt en of scholen, openbaar vervoer dichtbij is of niet; met google streetview kun je de buitenkant van het gebouw zien; de verkoper deelt mee of de electriciteit, lift gekeurd is; de verkoper deelt ook huur en algemene kosten mee. Als je dan in jouw overschrijving hiernaar verwijst, zie ik er geen graten in. Misschien ben ik naief en kunnen dingen zoals deze gebeuren.

Volgende stappen zijn:
- afwachten
- jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen
Dat heeft er niets mee te maken. U hebt met het oog op verkoop van appartement een rekeningnummer meegedeeld voor overschrijving van een aanbetaling. En dat mag.... :D .
Geen enkele muilezel-dirigent gaat geld overschrijven als het ezeltje niet op voorhand heeft beloofd dat het gaat meewerken...
Aangezien ik vraagstellers hun woorden voor waar aanneem is dat hier niet het geval.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#37 , 17 okt 2019 12:53

Geen enkele muilezel-dirigent gaat geld overschrijven als het ezeltje niet op voorhand heeft beloofd dat het gaat meewerken...
Geloof me vrij: als het geld waarover sprake rechtstreeks van een "'slachtoffer" komt, dan nemen "muilezel-dirigenten" zoals jij ze noemt wel al eens dat risico. Het is immers hun geld niet. Nothing to loose wat hen betreft...

Maar afwachten is indedaad de boodschap. Of bellen naar de politie en om inlichtingen vragen. Is dat al gebeurd, eigenlijk?
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#38 , 17 okt 2019 14:29

Of bellen naar de politie en om inlichtingen vragen. Is dat al gebeurd, eigenlijk?
Langs telefoon ga je normaal nooit info krijgen

Langsgaan zodat ze ID kunnen checken ... dan misschien
Is uiteindelijk lopend onderzoek en dus geheim
Of doorverwijzen naar wie onderzoek voert


Yakamoz84, kan je via webbanking je rekeningen nog zien (zonder dat je iets kan doen dan) :?:
Zodat je eventueel kan zien welke transacties er gebeurd zijn, of zelfs dat niet :?:

Yakamoz84
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#39 , 19 okt 2019 12:12

Momenteel alleen raadplegen.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#40 , 19 okt 2019 12:55

Momenteel alleen raadplegen.
Zie je dan transacties die niet binnen het "normale" vallen? Mogelijk niet, en zijn de verdachte transacties geblokkeerd door de bank voor ze effectief verwerkt werden.

Je kan eens bellen naar de politie en om inlichtingen vragen. Mogelijk melden ze u dat je best even langs komt, en dan kan je gaan horen wat er aan de hand is. In het andere geval zullen ze u melden dat er niets te melden valt momenteel, en kan je u een trip naar het politiekantoor besparen en wacht je gewoon af.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Koen1983
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja

#41 , 05 nov 2019 17:47

Ik vind dit eerlijk gezegd geen raar verhaal.

Om terug te grijpen naar eigen ervaringen. Onlangs toen ik een appartement verkocht, was er een (volstrekt legitieme) potentiële koper die per se een optie van 1 maand wou op het appartement. Om persoonlijke redenen kon die persoon nog niet tot koop overgaan. Ik ben toen enkel akkoord gegaan om dergelijke optie te verstrekken tegen een bedrag van ettelijke duizenden euro. Bij latere aankoop zou dit van de koopprijs afgetrokken worden. Bij het niet lichten van de optie zou dit gewoon als optieprijs beschouwd worden.

Voor mij spreekt het voor zich dat je zoiets niet gratis toestaat. In tussentijd moet je immers andere potentiële kopers weigeren.

Vriendelijke groeten,

Yakamoz84
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#42 , 06 nov 2019 12:14

Ondertussen lijkt alles OK maar voorzichtigheid geboden.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#43 , 07 nov 2019 13:50

Ondertussen lijkt alles OK maar voorzichtigheid geboden.
????? Probleem heeft zichzelf opgelost? :roll:
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#44 , 07 nov 2019 14:58

Vanzelf gebeurt zoiets uiteraard niet :wink:

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#45 , 07 nov 2019 15:50

Het was ook maar een storm in een glas water. TS had niets verkeerd gedaan.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”