Familie geeft meubel niet terug .

Ken8855
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Familie geeft meubel niet terug .

#1 , 11 okt 2019 21:59

Halo . Na ik verhuisd ben 2 jaar geleden , heb ik enkele meubels bij mijn broer gestokeerd in de garage . Na een tijd vond men broer om zomaar even mijn zetel van redelijk wat centen , bij hem boven in het appartement te zetten . Hier is nooit een afspraak rond gemaakt of dergelijke . Nee ik weer verhuis en al mijn bezittingen terug een plaats kan geven , wil hij hier moeilijk over doen , door niet te antwoorden op men berichten . Ik heb de aankoops papieren van de zetel op mijn naam . Wat is hier de beste oplossing voor . Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 11 okt 2019 22:22

stuur hem een aangetekende brief waarin u de meubels terug vraagt

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 11 okt 2019 23:11

Hebt u stallingskosten betaald??

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 13 okt 2019 19:05

Inderdaad, zoals Fransiscus terecht vraagt: U heeft een persoonlijk goed gestockeerd bij een familielid voor een tamelijk lange tijd (2 jaar) zijn er afspraken gemaakt over de vergoeding? Is er een verzekering afgesloten? U heeft misschien wel de aankooppapieren van een zetel, maar hoe bewijs je dat de zetel in het apartement jouw zetel is? Als ik u was, zou ik om te beginnen een vergoeding voorstellen aan uw broer om de spullen al die tijd goed te stockeren. Immers: Ze hadden ook schade kunnen oplopen in al die tijd. Er is ook geen afspraak op papier gezet, dus vrag er vriendelijk om. Maar het is best mogelijk dat hij er niet op ingaat. Dan zou u naar de vrederechter kunnen stappen om te vragen de zetel terug te geven. Uw broer kan op verschillende manieren vertellen dat hij de zetel niet meer heeft of dat de waarde van de zetel inmiddels gelijk is aan de stallngskosten. dus die piste levert niet echt iets op. Ik vermoed dat de oorzaak van dit probleem ligt in het feit dat het "even stockeren" nu wel héél lang is uitgelopen...

Terug naar “Andere”