Privacy + Whois

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Privacy + Whois

#1 , 09 okt 2019 16:16

Mag men de eigenaar bekend maken als deze een privaat persoon is , via WHOIS dns Belgie.

Ik heb privé reeds van 2005 een website en zou op andere platforms soms eens iets willen tonen, maar wens toch 100% anoniem te blijven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 okt 2019 16:29

De eigenaar van...? Een domeinnaam? Een IP adres?

Registratiegegevens van domeinnamen is openbaar, voor zover ik weet. Via www.dnsbelgium.be kan je de eigenaar van iedere .be website opzoeken, om maar iets te zeggen...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2019 16:31

De eigenaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Alfred J
Berichten: 190

#4 , 09 okt 2019 17:34

Registratiegegevens van domeinnamen is openbaar, voor zover ik weet. Via www.dnsbelgium.be kan je de eigenaar van iedere .be website opzoeken, om maar iets te zeggen...
Als de domeinnaamhouder particulier is, zijn deze gegevens standaard afgeschermd. M.a.w. bij een correct ingesteld domein is een particuliere eigenaar niet simpel te achterhalen. Waarom correct ingesteld? Sommige hosters hebben nogal eens de neiging om de particuliere gegevens ook als "on-site" contactpersoon toe te voegen, wat niet correct is - en deze zijn wel altijd zichtbaar.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 okt 2019 18:16

Registratiegegevens van domeinnamen is openbaar, voor zover ik weet. Via www.dnsbelgium.be kan je de eigenaar van iedere .be website opzoeken, om maar iets te zeggen...
Als de domeinnaamhouder particulier is, zijn deze gegevens standaard afgeschermd. M.a.w. bij een correct ingesteld domein is een particuliere eigenaar niet simpel te achterhalen. Waarom correct ingesteld? Sommige hosters hebben nogal eens de neiging om de particuliere gegevens ook als "on-site" contactpersoon toe te voegen, wat niet correct is - en deze zijn wel altijd zichtbaar.
Ik heb het geprobeerd met mijn website op dns belgie en daar zag je enkel de hoster one.com

mijn zoon heeft een .Com en ook daar enkel de hoster ook one.com

Dus ik kan er op vertrouwen
dank u
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#6 , 10 okt 2019 08:53

De eigenaar !
Ja, maar de eigenaar van wat? De eigenaar van de site is een prive-persoon, dus standaard kan iemand enkel uw hosting bedrijf achterhalen. Met wat social engeneering is het echter niet zo moeilijk om via uw hosting bedrijf ook de identiteit van de eigenaar van de domeinnaam te achterhalen.

Maar als je zonder enige vorm van beveiliging naar een forum surft, kunnen beheerders daar perfect uw IP adres zien en ook vrij nauwkeurig achterhalen wat uw woonplaats en dergelijke is.

Dus mijn vraag blijft: Wat wens je 100% anoniem te houden? Uw locatie, uw identiteit, de eigenaar van de website die je post, ...? 100% anonimiteit is een illusie. Als je dat wenst, kan ik enkel aanraden om via TOR te browsen, een splinternieuw gmail adres aan te vragen (uiteraard via TOR), met dat e-mail adres uw login op het forum aan te maken (ook weer met TOR), en verder enkel via TOR te posten op dat forum, zonder verwijzingen naar uw websites of andere persoonlijke informatie. Enkel dan heb je 99% anonimiteit.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 okt 2019 09:18

Als men het ip nummer heeft dit kan zeer breed zijn, ik heb dit al geprobeerd en dit is 15 km van waar ik woon, ik wil enkel mijn identiteit anoniem houden, de email die ik gebruik voor op internet te surfen is ook een nicknaam waar niemand iets aan geeft zelfs mijn kinderen niet .
Ik heb deze website reeds van 2005 en heb elke dag 2000 a 3000 bezoekers en tot nu ben ik nog steeds anoniem, en ik wil dit zo houden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 10 okt 2019 13:20

Mag men de eigenaar bekend maken als deze een privaat persoon is , via WHOIS dns Belgie.
Die zijn normaal niet meer online via dns.be, en daardoor normaal ook elders niet meer te vinden

Contact is enkel via je opgegeven contact e-mail adres waar je iets anoniem kan kiezen

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#9 , 10 okt 2019 13:52

Ik heb deze website reeds van 2005 en heb elke dag 2000 a 3000 bezoekers en tot nu ben ik nog steeds anoniem, en ik wil dit zo houden.
Tja, zoals ik al zei kan dit nooit 100% gegarandeerd worden. Er moet maar iemand die het goed kan uitleggen naar uw hosting bedrijf bellen en daar iemand aan de lijn krijgen die net iets te goedgelovig is, en men heeft uw identiteit vast. En dit soort toestanden komt véél meer voor dan je zou verwachten...

MAG men die info aan vreemden geven? Tuurlijk niet! Is dit al gebeurd en zal het nog gebeuren? Absoluut!
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 okt 2019 14:24

Ik ga daar mijn email adres veranderen, men kan dan mij bereiken maar blijf anoniem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

steve1991
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 okt 2019 14:33

even een input vanuit IT-security aspect.
Social engineering is 1 van de grootste zorgen op vlak van veiligheid. Met een glimlach bellen naar het hostingbedrijf zal voor 90% zekerheid werken om info te verkrijgen. phishing etc werkt volgens hetzelfde principe want "Een Nee heb je, een Ja kan je altijd krijgen."
Als je je email laat veranderen, wilt dit niet zeggen dat je oude email weg is van hun systeem. de kans is groot dat het hostingbedrijf het oude emailadres ook opslaat en als iemand erachter vraagt ze het kunnen oproepen.
Je kan wel altijd vragen om dit oude permanent uit hun systeem te laten verwijderen en hier bevestiging van te verkrijgen.
Zoals reeds aangehaald, er zijn wel mogelijkheden om anoniem te blijven (waaronder Tor) ma als je echt maar af en toe ergens iets anoniem wilt posten en het maakt niet uit of het emailadres tijdelijk is, bestaan er services waar je voor een uurtje ofz een gratis emailadres kan verkrijgen zonder iets te moeten invullen.n de aard van: Jfeuefbz2134@blablahosting.tk) alleen die hoster zal dan via IP tracing weten van waar het komt. is vooral handig voor sites waar je 100% zeker van bent dat je 20000 reclame mails van kan verwachten
(i

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 11 okt 2019 16:24

Ik ga daar mijn email adres veranderen, men kan dan mij bereiken maar blijf anoniem.
Kan je doen
Maar wie je wil contacteren via dns.be, ziet jouw adres al niet om te beginnen ...

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 okt 2019 16:31


Kan je doen
Maar wie je wil contacteren via dns.be, ziet jouw adres al niet om te beginnen ...
Eigenlijk is het me om te doen dat de meerderheid van de platform waar ik op ga niet mijn identiteit weten en zeker mijn adres niet.
Ben nu ook nooit den braafste op deze platforms .

Hier heb ik al mijn website bekend gemaakt daar heb ik geen probleem me hier !

Deze is het

http://www.kookgek.be/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#14 , 14 okt 2019 09:24

Ter info: uw website wordt door mijn bedrijfsnetwerk geblokkeerd wegens "suspicous". Beveiliging hier is Symantec based, dus je kan het zelf even uittesten door uw URL hier in te geven: https://sitereview.bluecoat.com

Off-topic, I know, maar misschien toch interessant voor u om te weten.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 14 okt 2019 10:32

Ter info: uw website wordt door mijn bedrijfsnetwerk geblokkeerd wegens "suspicous". Beveiliging hier is Symantec based, dus je kan het zelf even uittesten door uw URL hier in te geven: https://sitereview.bluecoat.com

Off-topic, I know, maar misschien toch interessant voor u om te weten.
Bedankt, zelf kom ik er de laatste jaren niet op, twee jaar hebben ze bij de hosting hem geblokkeerd om dat er meer dan 25.000 bezoekers waren, ze hebben er dan iets aan gedaan en de website terug op het net gezet !
Wat er was weet ik niet ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”