Aanvraag leefloon ocmw

Cherice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aanvraag leefloon ocmw

#1 , 08 okt 2019 22:05

Beste

ik woon al 3jaar in belgie, ben vandaag naar het onthaal geweest,
ben april ontslagen, had via mijn vakbond steun gevraagd maar mijn gewerkte dagen waren niet genoeg
en nu probeer ik via het onthaal een leefloon aan te vragen, maar daar vertellen zijn mij dat ik er via dient vreemdelingen zaken
een onderzoek wordt gedaan omdat ik een E kaart heb,en als het wordt afgekeurd word mijn kaart ingetrokken en moet ik belgie verlaten :( :(
ik ben zo juist gestart met een voltijdse opleiding in de zorg.

kan iemand mij helpen, wat ik zou moeten doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2019 22:15

Wend je terug tot het OCMW van de gemeente waar je woont en vraag of je in aanmerking komt voor een tewerkstelling art. 60§7 om zo voldoende arbeidsdagen te bewijzen dat je wel in aanmerking zou kunnen komen voor werkloosheidsuitkeringen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Cherice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2019 17:35

Wend je terug tot het OCMW van de gemeente waar je woont en vraag of je in aanmerking komt voor een tewerkstelling art. 60§7 om zo voldoende arbeidsdagen te bewijzen dat je wel in aanmerking zou kunnen komen voor werkloosheidsuitkeringen.
ik zal gaan vragen ,dank u :wink:

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”