Diefstal bij werkgever

20192020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Diefstal bij werkgever

#1 , 08 okt 2019 15:38

Ik heb een zware diefstal begaan bij m'n werkgever, het gaat over €12000 waarvoor ik €15000 heb betaald om geen politie er bij te halen. Hij wil dit nu niet laten rusten en wil meer geld. Ik heb hem veel materialen, €15000 en een horloge van €4000 gegeven om dit achter ons te laten. Maar hij wil het niet laten rusten. Hij wil er zelf de politie niet bijhalen denk ik omdat hij louche zaken doet met klanten voor bedragen van 30000 en hij geeft dit onder een andere vorm aan op de facturen, hij betaald de werknemers ook met zwart geld. Ik ben in de fout gegaan en heb direct alles betaald wat hij vroeg. Ik weet niet meer wat ik moet doen, het is mijn eerste en ook laatste misdrijf in mijn leven, ik dacht gemakkelijker te zijn door zoiets te doen maar heb er veel spijt van en heb het ook direct willen rechtzetten. Hij wil het hier niet bij laten, maar ik vind dat ik genoeg ben gestraft voor dit alles.. maar goed ik weet ook niet hoe hard je hiervoor moet bestraft worden en daar laat ik me dan ook buiten wat ik ook echt verdien als straf. Ik vraag me af of het niet beter is om naar de politie te gaan zodat ik kan starten alles terug goed te doen, mijn straf te ondergaan. En mij volledig herpakken voor mijn toekomst. Ik ben 18 jaar nu, heb een grote fout begaan en wil deze ook echt rechtzetten. Er zijn meerdere mensen betrokken bij de diefstal, ik handelde niet alleen. Waardoor ik mensen hierbij heb betrokken. Ik heb mijn ouders, familie, vrienden teleurgesteld over hoe ik ben, maar ik wil me ook echt herpakken en verdergaan op een goede manier in het leven. Tijdens het verhoor van mijn werkgever heeft hij me ook fysiek pijn gedaan en me bedreigt om me tegen de muur te gooien. Daarom ben ik bang om terug te gaan want hij heeft mijn telefoon en daar moet ik terug omgaan. Daarom dacht ik aan de politie.. ik wil natuurlijk ook niet naar de gevangenis.. ik wil echt alles terug rechtzetten en m'n straf ondergaan..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 okt 2019 15:44

Heeft u enig bewijs dat u de schade al heeft vergoed? Anders kan uw ex-werkgever dit nogmaals proberen te eisen.

Niettemin, zie ik niet hoe u hier op een legale (!) manier nog uitgeraakt zonder naar de politie te stappen. Het parket kan zeer mild zijn als u meewerkt, geen antecedenten heeft en de schade heeft vergoed. De kans dat u enkel door die diefstal effectief in de cel belandt lijkt mij eerder klein.

Het is ook wel aangewezen om zo snel mogelijk een advocaat te zoeken die u hierbij kan begeleiden.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 12 okt 2019 23:16

En start met de laatste tip neem asap een advocaat.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”