Dochtertje in bad met volwassen man

WernerK
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dochtertje in bad met volwassen man

#1 , 01 okt 2019 20:02

Hey iedereen,

Ik wist niet goed in welk onderdeel ik dit moest plaatsen dus hoop dat het hier goed is.

Ik ben met de moeder van mijn dochtertje ongeveer een jaar uit elkaar. Mijn dochtertje is 5 en vertelde zonet dat ze geregeld in bad gaat met de nieuwe vriend van haar mama... Als papa vind ik dit toch een beetje vreemd en heb dat liever niet, dat mijn dochtertje in bad gaat met een volwassen man. Ik zou bv nooit in bad gaan met het dochtertje (7j) van mijn nieuwe vriendin.

Is er een wet dat zoiets verbiedt? En als dat zo is, het kan toch niet gecheckt worden?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VincentW
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2019 17:16

Normaal is het allesbehalve. Ik snap heel goed dat u als vader zijnde hiervan huivert.

Ik denk dat je eerder met afleidingen van wetten zult moeten werken indien je dit als strafbaar zou willen zien en een zaak zou willen hebben tegen de nieuwe vriend van uw ex-vrouw.

Het feit dat je dochtertje het vertelt wijst er eigenlijk al op dat ondanks haar jonge leeftijd ze dit ook niet als normaal ziet.

Dit is een inbreuk op de integriteit van de minderjarige. Een jong kind dat de jaren des onderscheids nog niet bereikt heeft in dit geval.

Het moeilijke zou zijn om te gaan bewijzen dat er strafbare handelingen hebben plaatsgevonden. Het zou merendeels op speculatie gebaseerd zijn.

Ook belangrijk hierbij zou het volgende zijn: waren beide personen hun geslachtsdelen afgedekt of betrof het naakt baden?
Nudisme is op zich niet strafbaar. Echter zit je hier met een situatie tussen een volwassene en een jong kind waarbij er geen sprake is van een natuurlijke band tussen de twee zoals bloedverwantschap en hier kan de naaktheid als een seksuele sfeer opgevat worden.

Het beste wat je kan doen op dit moment is je ex-vrouw hierover aanspreken. Dit is totaal geen normaal gedrag.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 05 okt 2019 17:42

Toen mijn kinderen klein waren, was het voor mij quasi onmogelijk alleen in bad te gaan. Als ze het badwater hoorden lopen, kwam er gegarandeerd een kijken wie er in bad zat. Ze vroegen niets, maar maakten dat ze erbij zaten. Nu, een dertigtal jaar later denk ik (en zij) er nog steeds met plezier aan terug. Weet je nog, papa,...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

VincentW
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2019 17:52

Oude Belg,

u was de papa van het kind. Een natuurlijke band. Bloedverwantschap.

Bij topic starter is er sprake van de scharrel van zijn ex-vrouw die met zijn dochtertje het bad in gaat (en deze man waarschijnlijk amper kent).

Dit is appelen met peren vergelijken.
De moeder faalt hier enerzijds door een wildvreemde man een natuurlijke band te willen doen ontwikkelen tussen hem en haar dochtertje (terwijl deze band nooit volledig natuurlijk kan zijn. Hij heeft het kind niet geboren weten worden en is niet de biologische vader. Gewoon de scharrel van haar moeder). Hier komt ook nog bij dat het kind er zelf over ventileert tegenover haar biologische vader. Dit kan bij het kind wijzen op een gevoel van '' ongemak ''.

Er is een groot verschil tussen de eerste de beste nieuwe vondst van een moeder die in bad gaat met haar kind en de bloedeigen vader die in bad gaat met zijn eigen kind...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 okt 2019 17:56

Dat was met bloedverwanten, en dus anders dan met een vreemde man

VincentW
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 okt 2019 18:00

Mava105

Inderdaad. Het getuigt van marginaliteit dat een moeder die amper een jaar van haar man gescheiden leeft en een nieuwe vriend heeft, die ze binnen dat tijdsinterval leerde kennen, deze nieuwe man die dit jong en bijgevolg kwetsbaar kind slechts enkele maanden kent reeds in bad laat met dit kind.

De moeder stelt haar eigen dochter in het ergste geval bloot aan mogelijke gevaren (pedofilie) en in het minst erge geval aan inbreuk op de integriteit van het kind.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 05 okt 2019 18:58

Nudisten-naturisten.....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

eylis
Berichten: 8840

#8 , 05 okt 2019 21:31

Het is niet correct. Zelfs als de famillie gewend is aan bijvoorbeeld naaktstranden en de kinderen naakt van vreemden niet als eigenaardig ervaren, dan ga je als niet-lid van de familie niet samen in bad met een kindje. En al helemaal niet met een kind van het andere geslacht.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#9 , 09 okt 2019 15:23

Toch wat nuance.

primo zou ik het evenmin leuk vinden en zou ik het ook zelf niet doen.
tegelijk is het woordgebruik en advies van VincentW er los over

'het feit dat het dochtertje dat vertelt bewijst dat ze dat zelf ook als niet normaal ziet' Hoezo? Nergens staat dat bij TS. Elk kind vertelt veel dingen. er is geen aanleiding om deze overtuiging in haar mond te leggen.

'inbreuk op de integriteit van een minderjarige' Hoezo? Waaruit blijkt dat? Voor hetzelfde geld is die man helemaal ter goeder trouw en heeft die geen enkele negatieve bedoeling. Uit de post blijkt geenszins dat de integriteit werd aangetast.

'een scharrel van zijn ex vrouw'...'een wildvreemde man' Misschien is 'de nieuwe partner van zijn ex vrouw' een correctere verwoording?

'marginaliteit van een moeder die haar kind mogelijk blootstelt aan pedofilie'

Laat duidelijk zijn : dit is een juridisch forum. Geen Lieve Lita..

Als een nieuwe levensgezel die deel uit maakt van het gezin (dat is een andere minder stigmatiserende term dan scharrel of wildvreemde man) een goede band opbouwt met wat zijn 'pluskinderen' zullen zijn is daar in se niets abnormaals mee.

Als de echte vader - net zoals ik trouwens - het minder gepast vindt dat ze samen in bad gaan, dan kan die dat perfect bespreekbaar maken.

Voor alle duidelijkheid : er is geen wet die dat verbiedt. En als er duidelijke aanwijzingen zijn van grensoverschrijdend gedrag (en dat blijkt NIET uit de post) dan is dat wel strafbaar en kan u dat aankaarten bij de nodige instanties.

In dit geval lijkt me een gesprek tussen beide ouders noodzakelijk om afspraken te maken tot waar men nieuwe partners toelaat in de opvioeding en zorg van de kinderen.

Maar iemand bij voorbaat 'scharrel, 'marginaal', 'pedofiel' enz heten is er los over.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#10 , 09 okt 2019 15:31

Goed antwoord, basejumper. Ik kreeg hier even de indruk de commentaarsectie van HLN te lezen ipv een juridischforum. :roll:
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Andere”