Kinderbijslag

Cnaepkens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Kinderbijslag

#1 , 04 okt 2019 20:47

Hallo beste,

Ik ben een alleenstaande vader die na een echtscheiding samen woont met zijn dochter en leeft van een uitkering van het FOD. Ik ben gedurende 3 jaar niet meer samen met mijn EX vrouw en gedurende 1 jaar en 9 maand gescheiden. Mijn dochter heeft een Thais vriendje en deze persoon woont gedurende deze 3 jaar van maandag tot vrijdag bij mij thuis en tijdens de weekends gaat hij met de dochter mee naar het appartement van mijn EX. De moeder (ook Thais) van deze jongen woont samen met haar nieuwe Thaise vriend in een appartement met 1 slaapkamer te Antwerpen. Deze moeder is gescheiden van een Belg waar ze mee getrouwd was gedurende 15 jaar, na de scheiding moest de man voor haar zoon zorgen, hij (k) geniet ook de kindergeld uitkering maar levert geen bijdrage i.v.m het levensonderhoud van de stiefzoon mits hij heel de week bij mij of bij mijn EX verblijft, en soms een dag bij de moeder. Ik vind het onterecht dat ik voor de meeste kosten moet opdraaien water,gas,elektriciteit,internet,en vooral zijn eten, ik leef hier officieel met 2 personen maar in werkelijkheid met 3. Heb ik recht op een bijdrage van een van beide ouders moeder of (stiefvader) of kan ik hier niets aan doen. Ik heb er reeds over gepraat met de jongen, maar hij zegt mijn domicilie staat bij k (stiefvader) en verder vind hij het normaal, hij zei als ik geld vraag aan k (om allerlei dingen te kopen) krijg ik dat meestal ook, k is werkzaam in de IT business en heeft een goed inkomen en verwent de jongen van tijd tot tijd met dure geschenken.

Met vriendelijke groeten,
Naam verwijderd JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 04 okt 2019 22:14

Ik veronderstel,dat de overeenkomst is dat je dochter in de week bij u verblijft en in t weekend bij haar. Er staat niet in dat jij vijf dagen per week uw dochter haar vriend eten en onderdak moet geven. Praat met de moeder van de jongen over een (billijke) verblijfsvergoeding want de moeder en haar ex zullen ook wel een overeenkomst hebben.

Anders van uw hart een steen maken en hem de toegang tot uw woning ontzeggen (met mogelijks ernstige impact op de relatie met uw dochter). Dus niet aan te raden.

Cnaepkens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 okt 2019 00:56

Ik heb nog nooit contact gehad met de moeder of de stiefvader, ooit een sms verzonden naar de stiefvader maar die heeft toen niet gereageerd.De moeder heeft zelf geen geld en woont samen met haar vriend die nog geen verblijf papieren heeft, ze zijn in aanvraag. Ze spreken ook bijna geen Nederlands dus communicatie zou moeilijk zijn. Ik heb het nog eens aan de jongen uitgelegd maar ik denk niet dat hij de situatie snapt, voor hem is dit alles zeer normaal. Mijn dochter durft ook niets te zeggen tegen zijn moeder of de Ex man, maar moesten ze bij controleren waar de jongen verblijft zou alles opgelost zijn. Want officieel woont hij bij de Ex man (domicilie) maar nu verblijft hij even bij de moeder doordat ik hem nog eens op de feiten heb gedrukt dat dit eigenlijk niet kan, de moeder heeft geen 2e slaapkamer voor hem dus hij moet in de woonkamer slapen. Ik vind gewoon dat die Ex man geen recht op een kindervergoeding en fiscale voordelen. Hij koopt de jongen door af en toe dure spullen voor hem te kopen of geld toe te stoppen. Ik denk dat ik machteloos hier tegen over sta, hem het huis weigeren heb ik kans dat ik mijn dochter ook de deur wijs, omdat zij hem zal willen volgen en dat wil ik niet.
Met vriendelijke groeten,

Reclame

Cnaepkens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2019 00:58

Voor mij is het anders heel simpel, wie kinderen op de wereld zet moet er zelf zorg voor dragen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2019 07:20

Hoe oud is het liefje van je dochter?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 16 okt 2019 20:24

Antwerpen -- ga eens binnen bij ofwel de dienst jeugd van de lokale politie ofwel dienst vreemdelingen (bij dienst bevolking)

Terug naar “Echtscheiding”