Buitengewone kosten betaald door zoon van zijn eigen rekening

Vval
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buitengewone kosten betaald door zoon van zijn eigen rekening

#1 , 02 sep 2019 14:28

Mijn zoon (19j) een een laptop aangekocht met zijn eigen rekening. De bewijsstukken factuur + betaling zijn aan andere ouder voorgelegd. Deze eist nu eerst een betalingsbewijs dat ik mijn aandeel (2/3) reeds gestort heb op de rekening van mijn zoon voordat ze enigszins haar deel (1/3) zal betalen.
Wat dien ik wettelijk aan te leveren en kan zij dit zomaar eisen?
Waar kan ik informatie terugvinden wat de spelregels zijn?

Ze past de indexatie niet toe, betaalt de buitengewone kosten per maand niet bij betwisting van een bepaald item. Het is een soort spel voor haar.
Wat kan ik daartegen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 02 okt 2019 20:15

Haar aangetekend in gebreke stellen en dat u indien ze zich niet houdt aan het vonnis niet zal nalaten terug naar de rechtbank te stappen om haar te laten veroordelen en u zal vragen het vonnis te wijzigen - o.a. dat u rechtstreeks loonbeslag mag laten leggen bij achterstand van vb één maand. Tevens alle kosten van die procedures op haar zullen verhaald worden.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#3 , 02 okt 2019 20:37

Beste

Hoeveel heeft die laptop gekost? is er overleg geweest vooraleer de laptop werd aangekocht? Ondanks de scheiding blijf je allebei ouders en is het een gezond principe om belangrijke aankopen in overleg te doen. niemand wordt graag voor onvoorziene kosten geplaatst.
In dit geval zou ik spontaan je eigen bijdrage bewijzen als je zijn bijdrage opvraagt. op zich niets fout met transparantie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”