materieel en relatie breuk

rusty-star
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

materieel en relatie breuk

#1 , 29 sep 2019 21:44

Onderwerpen samengevoegd JurecaBE - moderator

hallo,

Iedereen ik heb een vraag, ik ben reeds uit elkaar met mijn vriendin maar het is tot een gevecht gekomen omdat ik haar 'mentaal' heb kapot gemaakt en ze eist als het materiaal terug dat zij heeft betaald tv maar wel op factuur van mijn naam en andere dingen die ze had betaal maar op factuur op mijn naam dus simpel gezecht zij heeft het betaald met haar bankrekening maar het product stond wel op mijn naam en op het factuur stond ook op mijn naam en ze woont hier al een goeie twee weken niet meer omdat ik voor haar een gevaar ben iets wat ik raar vind maar ze betaald nog altijd huishuur maar ze woont hier niet meer en ik kon onmoogelijk hh betalen omdat mijn uitkering te laag is maar mag ik haar ambtshaven omdat zij hier al twee weken niet meer leeft maar ergens anders zit en wij hebben allebij getekend voor het huur contract maar alles staat op mijn naam behalve het water contract kan zij mij gewoon buiten zetten ? en ik ga vanaf volgende maand de helft me betalen maar heeft dit zin dat ik dit doe of zou ik mij eigen beschermen ? en kan ze me zoomaar buiten zetten en alles terug eisen ook al staan er bebaalde dingen op mijn naam en dan bedoel ik op factuur.

Met Vriendelijke Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rusty-star
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2019 00:23

ik en mij ex-vriendin woonden hier sinds mei in een appartement, maar sinds twee weken leeft ze bij iemand anders, dus ze woont bij deze persoon, nu zij heeft altijd de huishuur betaald, omdat mijn inkomen te laag is, mijn vraag is kan zij mij op straat zetten ja of neen?, we hebben allebij het contract getekend en de huurwaarborg is geleend op haar naam, via het OCMW, ik heb hier niks voor getekend maar de borg is wel via haar bank op mijn bankrekening gestort, moet ik haar de helft geven of niet, want binnen kort, verhuisd ze naar een sociaal woning, maar ondertussen heeft ze iemand anders leren kennen ze ze gaat er 100% voor, en mij laat ze zo wat links liggen, kan ik haar buiten zetten omdat ze hier niet meer leeft (al twee weken?), of kan zij mij buiten zettten omdat zij altijd de huishuur heeft betaald ?, wat kan ik doen ?, en moet ik mij zorgen maken ?

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 30 sep 2019 08:30

1. Volgende maand al (morgen dus) moet de huur voor oktober betaald worden (vergeet niet dat u ook meegetekend hebt.
2. Zij kan u niet zomaar buitenzetten, ook al omdat u medehuurder bent. de verhuurder kan dit wel (via vrederechter)
3. Moet u zich zorgen maken ? Je zou voor minder.

Kijk alvast uit naar een ander onderkomen, en tracht (met hulp van OCMW bijvoorbeeld) iets te doen aan uw financiële situatie. Hebt u werk ? ,

Reclame

rusty-star
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2019 10:04

bosprocureur neen ik heb geen werk ik heb niets enkel een uitkering maar kan ik haar schrappen via de gemeente ?dat ze van het contract af is en de verhuurder weet hier niets van het is tussen mij en haar als ik haar kan schrappen krijg ik meer inkomen en dan kom ik wel rond maar nu niet omdat zij erin woont ale nu woont ze niet officieel bij iemand anders al twee weken maar moet de huur betalen ?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 sep 2019 11:08

je kan gerust naar de gemeente gaan om haar adres te laten verzetten naar haar nieuwe sociale woning, maar ik denk eerlijk gezegd dat het voor u niet veel zoden aan de dijk zal zetten.

Sowieso MOET zij haar adres zetten in haar sociale woning, en de maatschappij zal dat zeker opvolgen.

Dus tegen dat u haar hebt laten schrappen is ze wellicht zelf al lang naar de gemeente geweest om haar adreswijziging aan te vragen.

Maar niets houdt u inderdaad tegen om zelf ook al stappen te ondernemen.

Neem alvast ook eens contact op met de organisatie die uw inkomen uitbetaald. Misschien is het voor hen al genoeg als u hen bewijst dat de schrapping werd aangevraagd om het bedrag van uw uitkering aan te passen?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 30 sep 2019 11:12

U kan haar inderdaad al ambtelijk laten schrappen.
Indien zelfde gemeente geeft dan het adres op waar ze werkelijk verblijft.
gezien ze mee op huurcontract staat moet ze dat ook blijven mee betalen. Zal wel in huurcontract staan.
U gaat zo snel mogelijk naar www.CAW.be en daarna naar OCMW.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 sep 2019 11:28

Het gaat hier niet om een ambtshalve schrapping, maar om een ambtshalve inschrijving op haar nieuwe adres.
Ik raad u aan om zelf naar de gemeente te stappen en te melden dat betrokkene niet meer bij u woont, maar is gaan samenwonen met...., opgave nieuw adres. De gemeente kan dan de nodige opdrachten geven om dit administratie in orde te brengen. U kan dit ook melden aan de wijkagent en vragen of hij een verklaring kan opmaken dat u alleen woont, zodat uw uitkering kan herberekend worden rekening houdend met de nieuwe feitelijke situatie
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 30 sep 2019 11:41

Eeuh is een schapping van haar huidig adres zo wie zo. Is ook een inbreuk bevolking en correctioneel vervolgbaar dis wijkinspecteur kan daarvoor een afzonderlijk PV opstellen met alle juridische gevolgen. Haar nieuw adres moet niet gekend zijn en u hoeft dat zelfs niet mede te delen aan politie.
Pas daarna kan persoon de nodige stappen nemen. Wijkinspecteur zal dan opdracht krijgen van de gemeente om vast te stellen dat er effectief niemand anders bij betrokkene woont.

rusty-star
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 sep 2019 14:59

ik ben naar de gemeente geweest heb vergete te vragen voor een bewijs maar ik kan haar niet van het adres schrappen dit duurt 6 maanden en ik ga gewoon naar mijn vakbond met het papier dat ik kreeg van de gemeente om mijn dossier aan te passen dit gaat dan ook naar het rva want in mijn dossier staat zelf haar kind en zij zelf maa kga dat zelf veranderen met naar de vakbond te gaan want ze houd mij aan het lijntje tot haar sociaal woningen dit kan nog even duren het is wel al een jaar dat ze aan het wachten is maar ik kan het maxx 2 maanden uithoude met mijn financiele toestand maar deze forum is heeel behulpzaam TOP! uitstekend

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 01 okt 2019 17:30

Wie heeft dat bij de gemeente verklaard??
Max 6 maanden kan ook op enkele dagen - Is tenslotte het College van Burgemeester en Schepenen (AACB) - dus als de inspectiedienst ( meestal politie) een voldoende gemotiveerde akte overmaakt kan het op de volgende raad komen.
Politieinspecteur meestal de wijkinspecteur moet wel een aantal vaststelling doen op uw adres en eventueel navraag in de buurt.

rusty-star
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 okt 2019 01:47

de politie heeft gezegd tegen mij ze haar niet kunnen schrappen en dat er nog materiaal staat van haar 2 meubelstukken en spullen van haar en het duurt eerst 6 maanden voor ze dit kunnen de politie

rusty-star
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 okt 2019 01:51

en voor ik het vergeet ze ken nog niet in haar sociaal woning intrekken omdat deze nog onder renovatie staat dus het is nog niet bewoonbaar en ze woont nu bij iemand anders maar niet meer bij mij

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 04 okt 2019 16:11

Misschien een juiste weergave van feiten en liefst in chronologische volgorde. Je verhaal wordt er duidelijker door en zeker meer geloofwaardig. Indien betrokkene niet meer bij u woont kan u hier een vaststelling van laten doen en u kan de controlerende (wijk)agent vragen om dit rapport over te maken aan de gemeente. Dit document kan u ook gebruiken voor de RVA in afwachting dat betrokkene van uw adres administratief werd afgeschreven en ingeschreven werd op het adres van de werkelijke verblijfplaats. De feitelijke en de juridische situatie moeten dan wel correct zijn. Verstrekken van valse inlichtingen zijn sowieso strafbare feiten net als domiciliefraude en dit geldt in beide richtingen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”