Hoelang dien ik nu op te zeggen?

moonlady
Topic Starter
Berichten: 150

Hoelang dien ik nu op te zeggen?

#1 , 20 sep 2019 08:31

wij wonen sinds januari 2015 in een woning met een geregistreerd huurcontract 3/6/9. Maandag 16/9/2019 kregen we een mail van het immo-kantoor dat ons huis verkocht is. Nu zou het 4 maanden duren voor de akte bij de notaris getekend is, en dan zou de nieuwe eigenaar ons nog 6 maanden opzeg moeten geven. Doch, ik ben een zelfstandige onthaalmoeder met acht opvangkindjes. Wanneer ik een woning huur die van afstand ver van deze gelegen is, dan ben ik mijn opvangkindjes kwijt, mijn inkomen. Er staan al niet veel huizen te huur.... Dus, wanneer er nu een huis vlak in mijn buurt te huur komt en ik zou deze willen huren, rekening houdend dat mijn huurwoning verkocht is. Hoelang dien ik nu op te zeggen aan de huisbaas? Dien ik dan opzegvergoeding te betalen aan mijn huidige of nieuwe huisbaas?
Vorig jaar hebben wij hier met goedkeuring van de huisbaas een nieuw tuinhuis/met klinkers aangelegd. Doch, is de woning verkocht. Is de nieuwe eigenaar verplicht ons tuinhuis over te nemen? Dienen wij het anders zelf te verwijderen en alles achter te laten in de staat dat wij het gekocht hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 20 sep 2019 09:11

Hoe dikwijls is die vraag nu al gesteld de laatste paar dagen?

NatD
Berichten: 426
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2019 12:05

Sinds januari 2015, dus je zit sowieso in je 4de jaar. Geen opzegvergoeding, wel gewoon 3 maanden opzeg geven.

Reclame

moonlady
Topic Starter
Berichten: 150

#4 , 20 sep 2019 12:17

Hoe dikwijls is die vraag nu al gesteld de laatste paar dagen?
deze woning is verkocht, dat is toch een andere situatie!!!

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 20 sep 2019 12:29

Uw nieuwe eiegenaar heeft uw huurcontract overgenomen. Voor tzelfde geld, laat hij u blijven, forever...
Wil hij er u uit, moet hij zich houden aan alle wettelijke voorwaarden.

Voor u maakt het geen verschil of het nu de oude huisbaas is, of de nieuwe

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 23 sep 2019 18:16

1. Opzeg van 3 maanden, indien u zelf opzegt.
Indien de nieuwe eigenaar opzegt voor eigen gebruik: 6 maanden, u kunt wel een tegenopzeg doen van 1 maand dan.
Het is niet gezegd dat de nieuwe eigenaar u zal opzeggen, doch mag deze gerust liegen hierover als u het deze zou gaan vragen, dus zekerheid heeft u niet.

2. Geen opzegvergoeding.

3. Dat dient u te bespreken met de eigenaar. Deze is niet verplicht om te betalen, en kan eisen dat u het terug afbreekt.

Terug naar “Huren”