Mijn vader heeft schulden en woont in mijn huis

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Mijn vader heeft schulden en woont in mijn huis

#16 , 13 sep 2019 19:54

Aks uw vader daar woont zonder huur te betalen kun je hem op ongeveer een maand uit huis laten zetten via de vrederechter wegens wonen zonder recht noch titel.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#17 , 13 sep 2019 20:05

Nu zoiezo niet meer, na de brief van 6 maand opzeg.

We hebben meer info nodig. Is er een contract, betaald hij huur, hoe lang woont hij er, hoe is de opzegbrief die je advokaat heeft gestuurd.... Etc?

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 13 sep 2019 20:16

Na 6 + 1 maand.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 sep 2019 20:24

Wat bedoelt u juist met de 1st, 2de en 3de jarige periode :)? Merci ga het eens lezen. Pfff een heel gedoe

bambipower
Berichten: 1034

#20 , 13 sep 2019 20:33

.
We hebben meer info nodig. Is er een contract, betaald hij huur, hoe lang woont hij er, hoe is de opzegbrief die je advokaat heeft gestuurd.... Etc?
Zolang we bovenstaande niet weten, is het gissen voor ons, en maakt het de situatie enkel complexer als we gaan speculeren.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#21 , 13 sep 2019 20:43

We hebben meer info nodig. Is er een contract, betaald hij huur, hoe lang woont hij er, hoe is de opzegbrief die je advokaat heeft gestuurd.... Etc?

Het huis is altijd van hem geweest. Tot bijna 6 jaar geleden. Toen heb ik het gekocht op de openbare verkoop omdat hij failliet was. En is hij er ook blijven wonen. Met de afspraak dat hij er uit ging wanneer ik er volledig in mijn eentje wilde wonen, maar spijtig genoeg niet op papier gezet. Dom geweest. We hebben een mondelinge overeenkomst dat hij ook een deel betaalt dus huur. Er werd een brief opgesteld door een advocaat opzeg huur overeenkomst met een vooropzeg van 6maanden. Die aangetekend en per gewone post verstuurd. In deze brief werd dan ook vermeld dat ik de volledige woonstgenot wou. Hij had mij dit voorgesteld omdat mijn vader toch iets maandelijks betaalt moest het voor het vredegerecht komen

Franciscus
Berichten: 38583

#22 , 13 sep 2019 22:02

indien geen contract is dat een bezettingsvergoeding iets heel anders.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#23 , 13 sep 2019 22:39

En wat houdt dat in?

bambipower
Berichten: 1034

#24 , 14 sep 2019 10:03

Dat houd in dat je normaal je vader op veel kortere termijn had kunnen laten vertrekken. Maar door je opzegbrief heb je dat zelf gecounterd. Beetje jammer van je advokaat.
Nuja, na die 6 maand zal je vader moeten vertrekken. Doet hij dat niet,zal je nog altijd via de vrederechter moeten gaan.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#25 , 14 sep 2019 10:44

Had ik dat maar geweten. Beter toen naar een andere advocaat geweest :(. Want ik doe bijna geen oog meer dicht door al die misserie wat mijn pa met zich mee brengt. Want ik weet sowieso dat hij niet zomaar gaat vertrekken. Want ieder huis wat ik hem heb voorgesteld voor te huren is niet goed voor hem.

Als ik naar het vredegerecht moet gaan kan ik dit al doen voordat de periode gedaan is of pas als de periode om is?

En best zeker met een advocaat?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 sep 2019 10:51

U kan zich best laten informeren bij de griffie van het vredegerecht welke stappen u moet ondernemen om uw vader op het einde van de bedongen opzeg desnoods manu militari uit de woning kan laten zetten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#27 , 14 sep 2019 11:01

Ok dan ga ik dat zeker doen. Merci

bambipower
Berichten: 1034

#28 , 14 sep 2019 11:05

Informatie vragen zoals marcus zegt, kan je nu al. Echt in actie schieten, zal pas voor na die opzegtermijn zijn (als je vader niet wil vertrekken).

Ik persoonlijk zou geen advokaat nemen, wat die doet kan je zelf beter ( zie maar die opzegbrief ). Het vredegerecht is niet iets waar je bang voor moet hebben, de naam vrede staat er niet voor niks ;)

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#29 , 14 sep 2019 11:45

Ja, weet het. Wou ook het liefste zelf gaan zonder een advocaat. Het blijft nog altijd mijn vader spijtig genoeg wel. Maar ik weet dat ik iets moet gaan doen. Maar ik zit een beetje met die domicilie. Daar heb ik wat schrik voor. Want zo gaat het niet verder. Ik maak mij meer zorgen om zijn stommiteiten enzo dan hij zelf. En ik wil ook verder met mijn leven en dat gaat niet zo lang hij nog in mijn huis woont.

Femke33
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#30 , 15 sep 2019 10:17

Ik heb nog een vraag we hadden onderling toch afgesproken dat hij mij een deel betaald dus huur. Maar nu heeft hij al 2 maanden achterstand. Kan ik hier iets aan doen of hem misschien vervroegd uit het huis zetten? Waarschijnlijk niet. Maar wou het toch even weten

Terug naar “Huren”