Plaatsbeschrijving 1 maand na terug gave sleutels

Startits
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving 1 maand na terug gave sleutels

#1 , 14 sep 2019 00:58

Beste,

Ik lig in een nogal moeilijke situatie met mijn huisbazin. Op 31/07 hebben wij de sleutels overhandigd en daar ook een papier van getekend waarvan ik nu geen kopie meer kan van bemachtigen aangezien de makelaar zich van de kromme haas gebaard en enkel beweerd de documenten van de elektriciteit en het water te hebben laten ondertekenen.

Nu eist de huisbazin dat ik schade betaal aan 2 ruiten. Weliswaar van mijn hond & waar ik ook mijn verantwoordelijkheid wil voor opnemen. Echter kreeg ik geen tijd genoeg om zelf met een oplossing te komen. Dus zij besliste maar om 2 Nieuwe(!!!) ruiten te bestellen en die zouden van mijn waarborg betaald worden. Zonder dat ik ook maar akkoord ga. Natuurlijk zijn het geen goedkope dat ze genomen heeft €577 exlc btw...
Boven op die 577 euro eist ze dat ik nog eens een factuur betaal van de tuin (645euro) voor snoeiwerken en het trekken van onkruid.

Nu zit het zo dat wij op 28/06 al verhuist waren en dat in de maand juli het pand al leeg stond. En vervolgens na de teruggave van de sleutels(zonder plaatsbeschrijving!) heeft het pand nog eens een maand leeg gestaan in augustus.

Ik stuurde ze een aangetekend schrijven en wees hen er telefonisch al op dat er geen plaatsbeschrijving is gemaakt en de sleutels al overhandigd zijn geweest & ze op die manier akkoord zijn gegaan met de staat van de woning.
De moment ik hem telefonisch gewezen had op de niet gemaakte plaatsbeschrijving kreeg ik te horen. "Gij gaat met niet zeggen hoe ik mijn werk moet doen. Wees niet kinderachtig en betaal gewoon die ruit etc", "spreek met mij af om die offertes te bespreken en neem u papier van de waarborg mee".

Nu als antwoord op mijn aangetekend schrijven kreeg ik het volgende :Afbeelding
Er is mij geen enkele keer gevraagd geweest om een plaatsbeschrijving te gaan Ondertekenen.

Eventjes ter info. Ik heb het daar kraaknet achter gelaten. Muren herschilderen etc etc. De makelaar zei op de moment zelf dat het uitstekend in orde was.

Op 6 september om 13:01(3 dagen na men gesprek) kreeg ik plots een plaatsbeschrijving in mijn mailbox. Zogezegd opgesteld geweest op 31/07/2019!
Ik heb de aanmaakdatum van dat bestand effe achter haalt.
Afbeelding
Afbeelding


Op het aangetekend schrijven is er plots nog "schade" dat zogezegd van mij is? Waarvan er nog nooit van gesproken is geweest?? Hoever kan ze hier zomaar in gaan? Is het reglementair dat er zomaar een plaatsbeschrijving word gemaakt 1 maand na terug gave van de sleutels en 5 dagen nadat er al nieuwe huurders inzitten? Ik heb ook nog geen betaling uitgevoerd voor een plaatsbeschrijving??

Hoe ver sta ik hier in het verhaal? Ik weiger alles te betalen behalve de ruit. En voor de ruit wil ik enkel het bedrag betalen van de offerte die ik aangevraagd heb en niet die van haar...
Ook betaal ik niet vooraleer de nieuwe ramen zijn geplaatst...
Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met de huurdersbond en de eerst komende dagen voorzie ik daar een afspraak.
Ik had graag gewoon nog wat bijkomende raad gehad hier.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 sep 2019 09:06

Was er een ingaande plaatsbeschrijving?
Waarom heb je gewacht om de ruiten te vervangen als je al wist dat ze stuk waren? (een ruit kan NIET hersteld worden, enkel;vervangen)
Een PB is altijd tegensprekelijk. Was je erbij bij het opmaken? Waarom heb je toen niet geëist om te ondertekenen en een kopie gevraagd?
De oorzaak van uw huidige problemen is uw eigen nalatigheid. Ga het nu maar eens bewijzen .

Startits
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2019 11:40

Was er een ingaande plaatsbeschrijving?
Waarom heb je gewacht om de ruiten te vervangen als je al wist dat ze stuk waren? (een ruit kan NIET hersteld worden, enkel;vervangen)
Een PB is altijd tegensprekelijk. Was je erbij bij het opmaken? Waarom heb je toen niet geëist om te ondertekenen en een kopie gevraagd?
De oorzaak van uw huidige problemen is uw eigen nalatigheid. Ga het nu maar eens bewijzen .
Er was een ingaande plaatsbeschrijving aanwezig ja.
Omdat ik wel degelijk dacht dat je een ruit kon herstellen en een glashandelaar vertelde me dat je een ruit wel kan herstellen.( kleine krasjes uithalen)
Er zijn enkel kleine krasjes op de ruit van de hond. U moet al zeer goed kijken.
De maand Juli zitten we met het bouwverlof, je moet dan maar eens proberen offertes aanvragen en een ruit vervangen. In augustus ben ik in verlof gegaan en op reis gegaan net als de huisbazin. Ik had de eerste week van augustus al uitdrukkelijk gevraagd om af te spreken om enkel het antwoord te krijgen; "geen tijd, ben op verlof. ik stuur je ASAP." . De eerste week van september heb ik zelf opnieuw contact moeten opnemen met haar en dan kreeg ik te horen dat ze zelf al de hele tijd op offertes wacht etc etc.
Nu ik heb offertes liggen maar heb die nog niet doorgestuurd want alles wat ik voorstel valt in dovemansoren.
Er was een plaatsbeschrijving gevraagd.... Wij hebben een papier waar de lijst van de sleutels opstonden getekend. Met het gedacht dat het de plaatsbeschrijving was...
Kan u zomaar op officiële documenten op een valse datum gaan opstellen???
Alle mail verkeer en sms verkeer naar mij toe heb ik nog steeds. Ik heb veel bewijzen hoor.... enkel het gene wat telefonisch gezegd is geweest heb ik niet!

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 sep 2019 12:50

Als je zeker bent van misbruik en fraude, stap dan naar de vrederechter.

Terug naar “Huren”